• Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? 

      Dahl, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ...
    • Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen 

      Bjarnason, Jonas Thor (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ...
    • Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget 

      Kummeneje, Simen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ...
    • Kroppsøving og kjønn 

      Svanemyr, Martin (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Martin Svanemyr Tittel: Kroppsøving og kjønn Problemstilling: Hvorfor bruke kjønnsdelt undervisning som organiseringsform i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser kjønn i kroppsøvingsfaget. Her vil jeg gå i ...
    • Kroppsøving – et fag mest for gutter? 

      Øverseth, Peder Pandum; Staum, Sondre (Bachelor thesis, 2015)
      Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ...
    • Motivasjon I kroppsøving 

      Tenden, Theodor Alexander (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Theodor A. Tenden, Faglærerutdanning – 2015 Høgskolen i Hedmark avdeling Elverum Oppgavetittel: Motivasjon i kroppsøving Problemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever til å delta i ...
    • Relevansen av tilpasset opplæring i kroppsøving i forhold til kjønn 

      Moe, Julie Slapø (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling På hvilken måte er tilpasset opplæring relevant i forhold til elevenes kjønn i kroppsøvingsfaget? Teori Oppgaven innebefatter teoribegreper som tilpasset opplæring, kjønn i forskjellige sammenhenger, ...