Browsing Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag by Subject "kjønnsforskjeller"
Now showing items 1-7 of 7
-
Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ... -
Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ... -
Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ... -
Kroppsøving og kjønn
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Martin Svanemyr Tittel: Kroppsøving og kjønn Problemstilling: Hvorfor bruke kjønnsdelt undervisning som organiseringsform i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser kjønn i kroppsøvingsfaget. Her vil jeg gå i ... -
Kroppsøving – et fag mest for gutter?
(Bachelor thesis, 2015)Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ... -
Motivasjon I kroppsøving
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Theodor A. Tenden, Faglærerutdanning – 2015 Høgskolen i Hedmark avdeling Elverum Oppgavetittel: Motivasjon i kroppsøving Problemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever til å delta i ... -
Relevansen av tilpasset opplæring i kroppsøving i forhold til kjønn
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling På hvilken måte er tilpasset opplæring relevant i forhold til elevenes kjønn i kroppsøvingsfaget? Teori Oppgaven innebefatter teoribegreper som tilpasset opplæring, kjønn i forskjellige sammenhenger, ...