• Betydningen av selvbestemmelsesteorien for elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget 

      Bratli, Sandra Lorette (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling som er benyttet er: Hvordan påvirkes elevenes motivasjon for kroppsøvingsfaget ved bruk av selvbestemmelsesteorien? Teoridelen danner rammeverket for diskusjonen av forskningsartiklene og tar for seg ...
    • Elevens indre motivasjon: I lys av selvbestemmelsesteorien 

      Einstulen, Joakim (Bachelor thesis, 2017)
      Innledning: Inneholder valget av problemområde og problemstillingen som er: Hvilke faktorer påvirker elevens motivasjon i lys av selvbestemmelse teorien? Og underproblemstillingen som er Hvilket konsekvenser får dette for ...
    • Faktorer som påvirker trivsel i kroppsøving 

      Guidon, Karoline Moen (Bachelor thesis, 2014)
      Denne oppgaven vil belyse hvordan faktorer som inngår i selvbestemmelsesteorien og motivasjonsklima kan påvirke elever. Problemstillingen er: «Hvilke faktorer i et motivasjonsklima påvirker trivselen til elevene i ...
    • Hvordan fremme elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget 

      Halvorsen, Stian Ranheim (Bachelor thesis, 2017)
      Formål: Formålet med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan man kan fremme elvenes motivasjon i kroppsøvingsfaget, med utgangspunkt i to sentrale motivasjonsteorier. Problemstilling: «Hvordan fremme elevenes motivasjon ...
    • Hvordan kan kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede? 

      Kiplesund, Esther M. (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan faget kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede? Teori: Teorien omhandler hovedsakelig motivasjon for fysisk aktivitet blant ungdom, indre og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteori ...
    • Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? 

      Dahl, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ...
    • Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget? 

      Alnes, Victoria Fjelde; Andersen, Nina (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i ...
    • Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget 

      Jensen, Kenneth (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan ...
    • Lærerrollen og elevenes motivasjon i kroppsøving 

      Johansen, Caroline Fjeldberg (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvordan kan lærerrollen være med på å påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Teori: Teorikapittelet tar for seg sentrale begreper som omhandler læreplanen, motivasjon og motivasjonsteorier, med ...
    • Motivasjon hos idrettselever 

      Frøyland, Magnus (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag Forfatter: Magnus Frøyland, student ved Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. 3. året på Bachelor Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag. Oppgavens tittel: Motivasjon hos toppidrettselever. Problem ...
    • Motivasjon i kroppsøving og bruk av selvbestemmelsesteori 

      Nersveen, Peder (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Peder Nersveen Problemstilling: Kan mer bruk av selvbestemmelsesteori være med på å øke elevers motivasjon i kroppsøving? Teori: Teoridelen tar for seg sentrale begreper som læreplanen, motivasjon, motivas ...
    • Motivasjon til kroppsøving 

      Gullerud, Magnus (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling / problemfelt: Blir elever i kroppsøving mer indre motivert av elevstyrt kroppsøving i forhold til lærerstyrt kroppsøving? Jeg vil igjennom min undersøkelse (litteratursøk) finne ut om tidligere forskning ...
    • Motivasjon til livslang bevegelsesglede 

      Martinsen, Esben (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ...
    • Toppidrett og videregående skole 

      Antonsen, Espen (Bachelor thesis, 2013)
      Formålet med denne oppgaven er å belyse hva som motiverer idrettsungdom til å kombinere utdanning ved siden av satsingen på en idrett. Mitt ønske har vært å belyse dette opp mot selvbestemmelsesteorien. Forfatter: Espen ...