Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag: Nye registreringer
Viser treff 41-60 av 95
-
Spiseforstyrrelser blant ungdom i skole. 1: Hvordan kan vi som lærere forebygge spiseforstyrrelser i skolen? 2: Hvordan kan vi som lærere oppdage spiseforstyrrelser i skolen?
(Bachelor thesis, 2015)Tittel: Spiseforstyrrelser i skolen (Eating disorders among young students) Problemstilling: 1. Hvordan kan vi som lærere forebygge spiseforstyrrelser i skolen? 2. Hvordan kan vi som lærere oppdage spiseforstyrrelser i ... -
Kroppsøving – et fag mest for gutter?
(Bachelor thesis, 2015)Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ... -
Hvordan kan jeg motivere deg?
(Bachelor thesis, 2015)Ola Steinbakken, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2015, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne fordypningsoppgaven tar for seg begrepet om motivasjon, sett i sammenheng med kroppsøving og elever med ... -
Psykologisk læringsmiljø i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Helle Aspelund, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2015 Høgskolen i Hedmark, Avdeling for folkehelsefag, Elverum Oppgavetittel og problemstilling: Psykologisk læringsmiljø i kroppsøvingsfaget. Hvordan ... -
Hvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget?
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Betydningen av sosialisering og sosial ... -
Motivasjon i kroppsøving: Lærerens påvirkning
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Andreas Hvidsten, Faglærerutdanning for kroppsøving og idrettsfag – 2015 Høgskolen i Hedmark – Elverum, avdeling for folkehelsefag. Tittel: Motivasjon i kroppsøving: Lærerens påvirkning Problemstilling: Hvordan ... -
Autonomi i Kroppsøving
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Sondre Kveen Gaarden, faglærerutdanning – 2014 Høgskolen i Hedmark avd. Elverum Tittel: Autonomi i kroppsøving Problemstilling: Påvirker autonomi graden av motivasjon og fysisk aktivitet i ... -
Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Lars Oppedal Neess Tittel: Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen Problemstilling: Hva kjennetegner et forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen? Metode: Jeg har valgt litteraturstudie ... -
Motivasjon til livslang bevegelsesglede
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Karine Rønsen Frank Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2015 Høgskolen i Hedmark, avdeling for folkehelsefag Tittel: Motivasjon til livslang bevegelsesglede Problemstilling: Hvordan kan jeg som ... -
Muslimske jenter i kroppsøving og kroppsøvingslærerens inkluderingsutfordringer i faget.
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Espen S. Myhre. Problemstilling: Hvordan er deltakelsen i kroppsøving blant muslimske jenter sammenliknet med den etniske majoriteten, og hvilke tiltak kan kroppsøvingslæreren benytte seg av for å utjevne ... -
Jenter i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2015)Denne oppgaven vil belyse hvorfor jenter generelt gjør det svakere karaktermessig i faget kroppsøving i forhold til gutter, og hvilke faktorer som er med på å påvirke hvorfor de gjør det svakere. Problemstillingen for denne ... -
Uteskole: et hjelpemiddel til økt fysisk aktivitet og læringsglede?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilken effekt har uteskole på fysisk aktivitet og læringsglede i skolehverdagen? Metode: Generell litteraturstudie hvor jeg gikk kritisk gjennom relevant litteratur og forskning for å finne svar på ... -
Motivasjon til livslang bevegelsesglede
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ... -
Legitimering av kroppsøvingsfaget som dannelsesfag for livslang bevegelsesglede
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: I hvilken grad kan kroppsøvingsfaget legitimeres som dannelsesfag for å oppnå livslang bevegelsesglede? Metode Litteraturstudie utført med en systematisk gjennomgang av relevant faglitteratur og ... -
Spiseforstyrrelser i videregående skole
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter: Ola Erling Korbøl Tittel på oppgaven: Spiseforstyrrelser i videregående skole. Problemstilling: «Hvordan skal vi som kroppsøvingslærere i videregående skole oppdage og legge til rette vår undervisning for ... -
Motivasjon til kroppsøving hos elever i den videregående skolen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling / problemfelt: Hvilke faktorer er med på å motivere elever på videregående skole for kroppsøvingsfaget? I min oppgave ønsker jeg å finne ut hvilke faktorer som motiverer elever i kroppsøvingstimene. Metode: Jeg ... -
Kostholdsvaner i videregående skole
(Bachelor thesis, 2014)Problemstillinger: Hovedproblemstilling: Hvilke kostholdsvaner har elever i videregående skole på studiespesialiserende linje på 1. trinn? Metode: Oppgaven er utarbeidet gjennom kvantitativ spørreundersøkelse. Utvalget ... -
Relevansen av tilpasset opplæring i kroppsøving i forhold til kjønn
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling På hvilken måte er tilpasset opplæring relevant i forhold til elevenes kjønn i kroppsøvingsfaget? Teori Oppgaven innebefatter teoribegreper som tilpasset opplæring, kjønn i forskjellige sammenhenger, ... -
Kroppsøving og motivasjon
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: - Hvordan kan medbestemmelse ha innvirkning på elevers indre motivasjon til aktivitet i kroppsøving? Metode: Litteraturstudie. Jeg benytter meg av tidligere forskning og annen relevant data for mitt ... -
Motivasjon i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan vi underbygge formålet med kroppsøvingsfaget, slik at elevene blir inspirert og motivert til livslang bevegelsesglede? Denne oppgaven skal gå gjennom hvilke faktorer som er sentral og vektlegge ...