Viser treff 41-60 av 95

    • Spiseforstyrrelser blant ungdom i skole. 1: Hvordan kan vi som lærere forebygge spiseforstyrrelser i skolen? 2: Hvordan kan vi som lærere oppdage spiseforstyrrelser i skolen? 

      Bakken, Anita; Strandvik, Emma Pedersen (Bachelor thesis, 2015)
      Tittel: Spiseforstyrrelser i skolen (Eating disorders among young students) Problemstilling: 1. Hvordan kan vi som lærere forebygge spiseforstyrrelser i skolen? 2. Hvordan kan vi som lærere oppdage spiseforstyrrelser i ...
    • Kroppsøving – et fag mest for gutter? 

      Øverseth, Peder Pandum; Staum, Sondre (Bachelor thesis, 2015)
      Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ...
    • Hvordan kan jeg motivere deg? 

      Steinbakken, Ola (Bachelor thesis, 2015)
      Ola Steinbakken, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2015, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne fordypningsoppgaven tar for seg begrepet om motivasjon, sett i sammenheng med kroppsøving og elever med ...
    • Psykologisk læringsmiljø i kroppsøvingsfaget 

      Aspelund, Helle (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Helle Aspelund, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2015 Høgskolen i Hedmark, Avdeling for folkehelsefag, Elverum Oppgavetittel og problemstilling: Psykologisk læringsmiljø i kroppsøvingsfaget. Hvordan ...
    • Hvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget? 

      Solstad, Stian Karoliussen (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Betydningen av sosialisering og sosial ...
    • Motivasjon i kroppsøving: Lærerens påvirkning 

      Hvidsten, Andreas (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Andreas Hvidsten, Faglærerutdanning for kroppsøving og idrettsfag – 2015 Høgskolen i Hedmark – Elverum, avdeling for folkehelsefag. Tittel: Motivasjon i kroppsøving: Lærerens påvirkning Problemstilling: Hvordan ...
    • Autonomi i Kroppsøving 

      Gaarden, Sondre (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Sondre Kveen Gaarden, faglærerutdanning – 2014 Høgskolen i Hedmark avd. Elverum Tittel: Autonomi i kroppsøving Problemstilling: Påvirker autonomi graden av motivasjon og fysisk aktivitet i ...
    • Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen 

      Neess, Lars Oppedal (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Lars Oppedal Neess Tittel: Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen Problemstilling: Hva kjennetegner et forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen? Metode: Jeg har valgt litteraturstudie ...
    • Motivasjon til livslang bevegelsesglede 

      Frank, Karine Rønsen (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Karine Rønsen Frank Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2015 Høgskolen i Hedmark, avdeling for folkehelsefag Tittel: Motivasjon til livslang bevegelsesglede Problemstilling: Hvordan kan jeg som ...
    • Muslimske jenter i kroppsøving og kroppsøvingslærerens inkluderingsutfordringer i faget. 

      Myhre, Espen Smebakk (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Espen S. Myhre. Problemstilling: Hvordan er deltakelsen i kroppsøving blant muslimske jenter sammenliknet med den etniske majoriteten, og hvilke tiltak kan kroppsøvingslæreren benytte seg av for å utjevne ...
    • Jenter i kroppsøving 

      Andersen, Birte Endal (Bachelor thesis, 2015)
      Denne oppgaven vil belyse hvorfor jenter generelt gjør det svakere karaktermessig i faget kroppsøving i forhold til gutter, og hvilke faktorer som er med på å påvirke hvorfor de gjør det svakere. Problemstillingen for denne ...
    • Uteskole: et hjelpemiddel til økt fysisk aktivitet og læringsglede? 

      Østvang, Jostein (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilken effekt har uteskole på fysisk aktivitet og læringsglede i skolehverdagen? Metode: Generell litteraturstudie hvor jeg gikk kritisk gjennom relevant litteratur og forskning for å finne svar på ...
    • Motivasjon til livslang bevegelsesglede 

      Martinsen, Esben (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ...
    • Legitimering av kroppsøvingsfaget som dannelsesfag for livslang bevegelsesglede 

      Nysveen, Arvid (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: I hvilken grad kan kroppsøvingsfaget legitimeres som dannelsesfag for å oppnå livslang bevegelsesglede? Metode Litteraturstudie utført med en systematisk gjennomgang av relevant faglitteratur og ...
    • Spiseforstyrrelser i videregående skole 

      Korbøl, Ola Erling (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter: Ola Erling Korbøl Tittel på oppgaven: Spiseforstyrrelser i videregående skole. Problemstilling: «Hvordan skal vi som kroppsøvingslærere i videregående skole oppdage og legge til rette vår undervisning for ...
    • Motivasjon til kroppsøving hos elever i den videregående skolen 

      Tronstad, Henrik (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling / problemfelt: Hvilke faktorer er med på å motivere elever på videregående skole for kroppsøvingsfaget? I min oppgave ønsker jeg å finne ut hvilke faktorer som motiverer elever i kroppsøvingstimene. Metode: Jeg ...
    • Kostholdsvaner i videregående skole 

      Claussen, Aksel (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstillinger: Hovedproblemstilling: Hvilke kostholdsvaner har elever i videregående skole på studiespesialiserende linje på 1. trinn? Metode: Oppgaven er utarbeidet gjennom kvantitativ spørreundersøkelse. Utvalget ...
    • Relevansen av tilpasset opplæring i kroppsøving i forhold til kjønn 

      Moe, Julie Slapø (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling På hvilken måte er tilpasset opplæring relevant i forhold til elevenes kjønn i kroppsøvingsfaget? Teori Oppgaven innebefatter teoribegreper som tilpasset opplæring, kjønn i forskjellige sammenhenger, ...
    • Kroppsøving og motivasjon 

      Ulvin, Emil (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: - Hvordan kan medbestemmelse ha innvirkning på elevers indre motivasjon til aktivitet i kroppsøving? Metode: Litteraturstudie. Jeg benytter meg av tidligere forskning og annen relevant data for mitt ...
    • Motivasjon i kroppsøving 

      Kroken, Simen Korbøl (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan vi underbygge formålet med kroppsøvingsfaget, slik at elevene blir inspirert og motivert til livslang bevegelsesglede? Denne oppgaven skal gå gjennom hvilke faktorer som er sentral og vektlegge ...