dc.contributor.author | Øvstehage, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2012-06-22T08:57:40Z | |
dc.date.available | 2012-06-22T08:57:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132780 | |
dc.description | Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2012 | no_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving?
Metode
Først litt generelt om metode og så om kvalitative og kvantitative metoder. Jeg har brukt begge metodene i min oppgave.
Resultat
Intervjuet 71 elever og 2 lærere. Her vil jeg presentere funnene av mine undersøkelser. Både lærere og elever enige om at vurdering for læring er viktig og at dette kan understøtte elevens utvikling i kroppsøving.
Konklusjon Vurdering for læring noe som har kommet sterkt inn i skolen den senere tid. Vurdering for læring skal ikke bare være et hjelpemiddel for lærerne til å sette en avsluttende karakter, men det skal også understøtte elevenes utvikling, øke motivasjon og lærelyst. Tidligere forskning og resultatene fra min undersøkelse viser at man har kommet et godt stykke, men at man allikevel har igjen en god del for å få vurdering for læring til å fungere optimalt. Ofte er det også forskjellige oppfatninger av lærere og elever om hvordan denne vurderingen fungerer. Et av områdene det må jobbes mer med er elevmedvirkning. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | vurdering for læring | no_NO |
dc.subject | motivasjon | no_NO |
dc.subject | elevmedvirkning | no_NO |
dc.subject | fysisk aktivitet | no_NO |
dc.subject | kroppsøving | no_NO |
dc.subject | kompetansemål | no_NO |
dc.title | Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? | no_NO |
dc.title.alternative | Can assessment for learning help to support students` development in physical education? | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330::Physical education and sport psychology: 333 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 55 s. | no_NO |