Motivasjon hos idrettselever
Abstract
Sammendrag
Forfatter: Magnus Frøyland, student ved Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. 3. året på Bachelor Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag.
Oppgavens tittel:
Motivasjon hos toppidrettselever.
Problemstilling:
Hvordan fungerer kombinasjonen skole og idrett for toppidrettselever?
Teori:
I teorien tar jeg for meg toppidrett i skolen, indre- og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteorien og tidligere forskning på emnet.
Metode:
Her tar jeg for meg litt om hva metode er, men hovedsakelig om kvalitativ metode som blir brukt i min forskning.
Resultat:
Det viser seg at tre av de fire toppidrettselevene jeg intervjuet prioriterer idretten sin fremfor skole. Bare en av de fire av toppidrettselevene føler han mestrer både skole og idrett.
Description
Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013