My name is… - Når barna begynner å lære engelsk
Abstract
Sammendrag: Temaet i denne bacheloroppgaven er begynneropplæring i engelsk, og hvorvidt det er hensiktsmessig å begynne med denne opplæringen allerede når elevene begynner på første trinn. Fokuset har vært på fordeler og ulemper ved å starte på første trinn med engelskopplæringen. I tillegg pekes det på hvilke grep som kan gjøres for å få en vellykket begynneropplæring i engelsk på første trinn. Teorikapitlet presenterer noe forskning som har blitt gjort fra før. I min egen forskning har jeg intervjuet tre lærere i barneskolen for å høre lærernes erfaringer direkte. Det viser seg at lærernes erfaringer stemmer godt overens med det som forskningen viser.
Gjennom drøftingen kommer jeg frem til at det er flere fordeler ved å starte begynneropplæringen i engelsk på første trinn enn å vente med den. Summary: The theme in this assignment is elementary English education, and whether one should start teaching pupils English from the first grade or not. The focus has been on the advantages and disadvantages when learning English from the first grade. I will also look at what methods to use to get a successful elementary English education in the first grade.
In the theory chapter I will present some science done by previous scientists. I interviewed three elementary school teachers for my own science to hear what they had experienced directly from them. I found that what they had experienced matched up to what other scientists have found.
Through my discussion I have found more advantages than disadvantages with starting elementary English education in first grade. It therefore seems better to start in the first grade than to wait.
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013