Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFlobak, Cathrine
dc.date.accessioned2013-09-25T11:41:59Z
dc.date.available2013-09-25T11:41:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132968
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013no_NO
dc.description.abstractSammendrag: Denne oppgaven belyser hvordan tilpasset opplæring har blitt gjennomført i nyere historie. En metode var organisatorisk differensiering. Denne metoden resulterte i store sosiale forskjeller. Noen politikere i dag ønsker å få mer nivådifferensiering for å møte Opplæringsloven (1998) som sier; at alle barn har rett til tilpasset opplæring. Dette kan påvirke læringsmiljøet negativt, ved at elever kan bli satt på feil nivå, de får få lave forventinger til hva de kan mestre. Lærerne har stor påvirkningskraft over elevens relasjoner til hverandre og andre aktører. Det er mange faktorer som påvirker deltagerne i et sosialt system som danner læringsmiljøet til elevene. Et godt læringsmiljø fremmer bedre læring.no_NO
dc.description.abstractSummary: This assignment enlightens how adapted education as been conducted in resent history. One method is organizational differentiation. This method resulted in significant social differences. Some politicians today wish for more ability grouping to meet the requirement of the Education Act that states; that all children has a right to adapted education. This could have a negative influence on the learning environment. The pupils could be placed in the wrong levels. They receive lower expectations to what they could achieve. The teacher has great influential power over the pupils’ relations to each other and other acting parties. There are many factors that can influence participants in a social system that creates a learning environment for the pupils. A good learning environment encourages better learning.
dc.language.isonobno_NO
dc.subjecttilpasset opplæringno_NO
dc.subjectnivådifferensieringno_NO
dc.subjectlæringsmiljøno_NO
dc.subjectnivådifferensieringno_NO
dc.subjectlæringsmiljøno_NO
dc.subjectGLUno_NO
dc.titleOrdinær undervisning er tilpasset opplæring!no_NO
dc.title.alternativeAdapted education is everyday teaching!no_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber26no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel