Samarbeid mellom skole og hjem i Namibia
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/132980Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSammendrag
Sammendrag: I denne oppgaven kan du lese om hvordan hjem-skole samarbeidet fungerer på en praksisskole i Namibia. Det blir lagt fram teori som står bak dette temaet i Norge, og noen sammenligninger blir dratt mellom landene i oppsummeringen. Underveis i oppgaven får du som leser et innblikk i hvordan skolesystemet i Namibia er oppbygd i kapittel 3, og hva slags bakgrunn landet har som tidligere koloni. Du får også lese et kort kapittel om den aktuelle skolen på s. 17. I denne forskningsprosessen har det oppstått noe få problemer, som det ofte gjør. Disse kan du lese om under kapittelet om metode på s. 14, hvor det også er beskrevet hva slags forskningsmetoder som er brukt for å finne ut hvordan hjem-skole samarbeidet fungerer, blant annet kvalitativ metode. Du finner mine funn i kapittel 6. Summary: In this assignment, you can read about how the home-school partnership works in a training school in Namibia. The theory that I present, is about this subject in Norway, and some comparisons are drawn between the countries in the summary. During the assignment you are presented with an insight into how the education system in Namibia is constructed, in chapter 3. You can also read a short chapter on the school in question, on page 17. This research process has encountered some trouble, as it often does. These may refer in the chapter on methodology on page 14, where it is also described what research methods are used to determine how home-school partnership works, including qualitative methods. You can read about what I found out about the subject in chapter 6.
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013