Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAlm, Mari Hagen
dc.date.accessioned2010-04-19T13:15:35Z
dc.date.available2010-04-19T13:15:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144673
dc.description.abstractPå bakgrunn av FNs klimarapport kan vi i dag si med sikkerhet at vi står ovenfor en rekke miljøutfordringer, og dagens økologiske problemer bør tilsi at miljø og miljøspørsmål må få større plass innen pedagogikken. I følge ProSus (Program for forskning og utredning for et bærekraftig samfunn) utgjør barn og unge en tredjedel av verdens befolkning og de må derfor få mulighet til å delta i beslutninger om sin egen framtid. Barnehagenes Rammeplan 06 sier at forståelse for en bærekraftig utvikling skal fremmes i dagliglivet og at respekten for alt liv er grunnleggende. Jeg ønsket derfor at oppgaven skulle sette lys på hva dette innebærer for barn og personalet i barnehagen. Det har med andre ord vært et ønske å skape økt bevissthet om begrepets innhold i pedagogisk sammenheng.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Lillehammeren_US
dc.subjectbarnehagernb_NO
dc.subjectbærekraftig utviklingnb_NO
dc.titleHva innebærer bærekraftig utvikling for barnehagens pedagogikk? En studie av 2 miljøbarnehagernb_NO
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel