Evaluering av prosjektet LÆRNO : Lærende nettverk i Oppland Hva har Høgskolen i Lillehammer lært om det å drive og lede et lærende nettverk?
Working paper
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/144810Utgivelsesdato
2006Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Prosjektet Lærende Nettverk i Oppland startet høsten 2004. Det er en av 23 prosjekter i det nasjonale prosjektet Lærende nettverk. Rapporten oppsummerer resultatene fra evalueringsarbeidet som pågikk gjennom prosjektets toårige periode. Formålet var å finne hvilke drivkrefter i vår tilrettelegging og ledelse som gjorde at nettverket fungerte som en god læringsarena for de deltakende skolene. Vi har belyst spørsmålene over på tre nivåer: Samarbeid høgskole – grunnskoler, tilrettelegging av samlingene og skoleprosjektene. Våre tre viktigste erfaringene er: A) Læring i nettverk er hardt arbeid over tid. B) Det var nødvendig å justere vante foretillinger omkring roller i, og mellom høgskole- og praksisfelt for at læring og utvikling kunne skje. C) Nettverksmetoden er en komplisert, med god metode og innovativ mekanisme for skoleutvikling.