Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget
dc.contributor.author | Jensen, Kenneth | |
dc.date.accessioned | 2016-06-12T08:24:52Z | |
dc.date.available | 2016-06-12T08:24:52Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392309 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016 | nb_NO |
dc.description.abstract | Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget? Metode: Litteraturstudie Resultat: Ved at elevene får ta egne beslutninger og valg i kroppsøving kan dette føre til at elevenes motivasjon for faget økes. Hvordan læreren planlegger og gjennomfører sine kroppsøvingstimer, påvirker klimaet og forutsetningene for at elevene skal øke deres motivasjon igjennom mestringsfølelse og sosial tilhørighet. Lærerens rolle og væremåte har en sammenheng med elevenes motivasjon og utbytte av kroppsøvingsundervisningen. Samtidig vil lærerens rolle påvirkes av egen motivasjon for å lære bort, som vil ha en direkte påvirkning på elevenes motivasjons. Nøkkelbegreper: Motivasjon, lærerrollen, selvbestemmelse, autonomi, læringsklima | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | litteraturstudie | nb_NO |
dc.subject | motivasjon | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingslærer | nb_NO |
dc.subject | elever | nb_NO |
dc.subject | læringsmiljø | nb_NO |
dc.subject | læringsklima | nb_NO |
dc.subject | mestring | nb_NO |
dc.subject | sosial tilhørighet | nb_NO |
dc.subject | selvbestemmelse | nb_NO |
dc.subject | lærerrollen | nb_NO |
dc.title | Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget | nb_NO |
dc.title.alternative | Teachers Influence on Student Motivation in Physical Education | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 46 | nb_NO |