dc.contributor.author | Lillestu, Mikal | |
dc.date.accessioned | 2016-06-14T09:11:37Z | |
dc.date.available | 2016-06-14T09:11:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392460 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016 | nb_NO |
dc.description.abstract | Tittel: Dart i kroppsøvingen. Hvorfor ikke?
Forfatter: Mikal Lillestu.
År: 2016.
Formål: Formålet med studiet var å finne ut av hvordan en lærer som legger opp til et mer variert innhold på grunnlag av elevenes interesser og ønsker, kan bidra til å skape bevegelsesglede og indre motivasjon for fysisk aktivitet hos flere?
Metode: Litteraturstudie.
Resultat: Større variasjon i kroppsøvingsfagets innhold ser ut til å ha gode forutsetninger for skape bevegelsesglede hos flere. Elevene ønsker generelt et bredere innhold, og imøtekommelse av deres interesser viser seg å ha stor positiv påvirkning på deres indre motivasjon og bevegelsesglede. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | litteraturstudie | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | motivasjon | nb_NO |
dc.subject | variasjon | nb_NO |
dc.subject | fysisk aktivitet | nb_NO |
dc.title | Dart i kroppsøving. Hvorfor ikke? | nb_NO |
dc.title.alternative | Dart in physical education. Why not? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 47 | nb_NO |