Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGentile, Marlena Alexes
dc.contributor.authorGentile, Olivia Foss
dc.date.accessioned2016-10-12T13:23:05Z
dc.date.available2016-10-12T13:23:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2414725
dc.description.abstractDenne oppgaven sitt formål er å undersøke hvilke hensyn og strategier megler benytter seg av for å oppnå salg ved prosjektmegling. Vi har fokusert på prosjektmegling og hvordan megler markedsfører boligen til interessenter. På bakgrunn av dette er problemstillingen vår “Hva er meglers hensyn og strategi for bolig under prosjektering?” Vi har tatt utgangspunkt i teori om prosjektmegling og markedsføring for å kunne tolke og besvare opplysningene vi fikk fra informantene. Det var viktig for oss at informantene jobbet som eiendomsmeglere og hadde relevant erfaring med å selge prosjektbolig i Bærum. I studien har vi benyttet en kvalitativ tilnærming og strukturerte intervjuer for å undersøke og få svar på problemstillingen. Teorien som vi har tatt for oss i denne oppgaven gir oss et grunnlag for analysering og tolkning av empirien som vi har samlet inn. Resultatet på studien ble at eiendomsmeglers hensyn og strategier ved prosjektering er knyttet til meglers opptreden og markedsføring. Strategien de velger ved annonseringen av de prosjekterte boligene er avhengig av hvilke ønsker utbygger har, samt den målgruppen utbygger ønsker å nå.nb_NO
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to show the scope, purpose, and direction of the realtors concerns about what it is to selling a building or property. The primary focuses are on physical properties (i.e. constructed buildings) and explore the marketing strategies. Our research question is “What are realtors concerns and strategies during the construction of a new home?” We based our theory on development brokerage and marketing. We will interpret and discuss the information we have received from our interviews. It was important that our participants be working as a real estate broker with a background of selling housing under development. We applied a qualitative research approach. The purpose of this approach was to ensure that each interview is presented with exactly the same questions and in the exact same order. The theorem we exploit in exploring this gave us a base for an analysis and interpretation of the empirical data that was collected. Our results in this study was that the real estate broker considerations and strategies was directly in line associated with the broker's behavior and marketing. The strategy choice at the beginning of a housing project depends on the desire of the developer, a matchmaking strategies for the potential buyers at the end of the project is the responsibility of your property developer.en
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjecteiendomsmeglerenb_NO
dc.subjectprosjektmeglingnb_NO
dc.titleHva er meglers hensyn og strategi ved salg av prosjektert bolig?nb_NO
dc.title.alternativeWhat are realtors concerns and strategies during the construction of a new home?en
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber42nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel