The English as a Lingua Franca and English as a Foreign Language paradigm.
Abstract
English:
The purpose of the thesis is to answer and discuss if ELF and EFL are different by highlighting pragmatics in a debate between Michael Swan and Henry, G. Widdowson. Although it is a straight forward question about whether they are the same or different, does the paradigm also contain other important subjects. The main focus for this thesis has been on the notion of mistakes within native speaker and non-native speaker norms and communities, but other subjects have also been discussed because of their pragmatic role to the ELF vs. EFL paradigm. English language teaching, language status, learning and using English and Global English models are debated either positively or negatively by linguists, teachers, professors and experts in the respectable fields. This has been done be reviewing literature and sources from Barbara Seidlhofer, Jennifer Jenkins, Michael Swan, Henry G. Widdowson, debates, symposiums and online articles. The conclusion of this thesis is that ELF and EFL are different and should not be viewed as the same, but as ambassadors of English and Global English that work in their own way. There are many subjects that need further research in order to draw further conclusions, and older established ways of viewing Global English may need further update in order to be relevant for this debate. Norwegian:
Målet for denne bacheloren har vært å svare og diskutere om ELF og EFL betyr det samme ved å belyse pragmatiske objekter i debatten mellom Michael Swan og Henry G. Widdowson. Selv om det stilles et ja nei spørsmål om de er det samme eller ulike, består paradigmet også av andre viktige temaer. Hovedfokuset for denne bacheloren har vært på tanken om feil i morsmål og ikke-morsmål normer og lokalsamfunn i Engelsk, men andre temaer har også blitt diskutert på grunn av sin pragmatiske rolle i henhold til ELF vs. EFL paradigmet. Engelsk språklæring, språk status, læring og bruk av Engelsk og Global Engelske modeller er debattert enten positivt eller negativt av lingvister, lærere, professorer og eksperter i deres respektable felt. Dette har blitt gjort ved å gjennomgå litteratur og kilder fra Barbara Seidlhofer, Jennifer Jenkins, Michael Swan, Henry G. Widdowson, debatter, symposier og elektroniske artikler. Konklusjonen i denne avhandlingen er at ELF og EFL er forskjellige og bør ikke bli sett på som like, men som ambassadører for Engelsk og Global Engelsk som fungerer på sin måte. Det er mange temaer som trenger videre forskning for å kunne trekke flere konklusjoner, og eldre etablerte måter å vise Global Engelsk på kan trenge ytterligere oppdatering for å være relevant for denne debatten.
Description
Bachelor Thesis. English lector – Class of 2013.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Assessing oral English in secondary school: challenges for novice English teachers.
Vesterlid, Tale Gabriella (Master thesis, 2019)English: This study investigates how novice teachers of English, at lower and upper secondary level, work with the assessment of oral English. In addition, the study focuses on how the novice teachers perceive their own ... -
English Classroom Dialogues. A study of teacher-class interaction in one English language classroom in upper secondary school
Salsten, Cecilie Østrem (Master thesis, 2008)Norsk: Utgangspunktet for denne masteroppgaven har vært å belyse forholdet mellom muntlig interaksjon og andre/fremmedspråklæring innefor det utdanningspolitiske feltet. Oppgaven fokuserer spesielt på lærer-klasse interaksjon ... -
English...what do we expect? : Exploring the mismatch between year 5 national tests in English and competence aims at the end of year 4
Grøthe, Sarah Jeanne (Master thesis, 2017)The main objective of this thesis is to investigate and attempt to explain the mismatch between year 5 national tests in English and competence aims for the English subject at the end of year 4 in hope to justify frustrations ...