dc.contributor.author | Andersen, Maren | |
dc.date.accessioned | 2017-07-31T12:00:29Z | |
dc.date.available | 2017-07-31T12:00:29Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2449568 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling
Hvordan tolker og praktiserer lærere vurdering for læring i kroppsøving?
Teori
Oppgaven tar for seg læreplaner, lovverk og ulike syn og teorier innen vurdering og læring. Noen begreper jeg går inn på er vurdering, læring og motivasjon.
Metode
Denne bacheloroppgaven er et samfunnsvitenskapelig litteraturstudium. Det vil si at konklusjonen er tatt ut ifra innhentet tidligere forskning.
Resultat
Jeg viser til 4 fagfellevurderte artikler i resultatdelen, alle artiklene har vinklet seg inn mot vurdering for læring.
Konklusjon
Vurdering for læring er et voksende tema og blir sett på som positivt og ønsket blant kroppsøvingslærere. Det tyder på at kroppsøvingslærere fortsatt har en vei igjen å gå før vurdering for læring finner en sentral plass i faget. Praktiseringen blant lærerne viser seg å være variert. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | litteraturstudie | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | vurdering for læring | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.title | Kroppsøving, et fag med vurdering for læring? | nb_NO |
dc.title.alternative | Physical education, a school subject with assesment for learning? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | |