dc.contributor.author | Kogstad, Lillian | |
dc.date.accessioned | 2018-04-26T12:59:02Z | |
dc.date.available | 2018-04-26T12:59:02Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2496188 | |
dc.description | Bacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
I denne bacheloroppgaven har jeg gjort rede for ulike teoretikeres syn på det fysiske miljøets betydning for de yngste barna. Jeg har også sett på sammenhengen mellom de ulike teoriene, og forsøkt å svare på problemstillingen: Hvilken betydning har det estetiske rommet for de yngste barnas opplevelsesverden? Dette har jeg forsket på gjennom relevant teori i tillegg til observasjon i tre ulike barnehager. Jeg har også laget et visuelt produkt som et svar på funnene, og dette er gjennom en digital historiefortelling. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
In this bachelor thesis I have in depth explained different theorists view of physical environment and the youngest children. I have also looked at the connection between these two, and attempted answering the question: What affect does the aesthetic room have for toddlers view of experience the world. I have researched this through relevant theory as well through observations in the kindergarden. I have also made a visual product as an answer to the findings. This is done through a digital storytelling. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | estetikk | nb_NO |
dc.subject | rom | nb_NO |
dc.subject | toddler | nb_NO |
dc.subject | fenomenologi | nb_NO |
dc.subject | persepsjon | nb_NO |
dc.subject | medvirkning | nb_NO |
dc.subject | diskurs | nb_NO |
dc.title | Det estetiske rommet og de yngste barna. | nb_NO |
dc.title.alternative | The aesthetic space and the youngest children. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 19 | nb_NO |