Nærhetsetikk knyttet til digital dannelse
Abstract
Norsk:
Nærhetsetikk ved Emmanuel Lévinas og digital dannelse er det overordnede temaet for denne oppgaven. For å gjøre oppgaven relevant for en kommende lærer er den tilspisset dagens skole og utfordringene en står ovenfor når elevene skal dannes til å være dyktige digitale brukere. Ut fra teorien til Lévinas og digital dannelse, trekkes det inn relevant forskning på feltet, spesielt med Jon Magne Vestøl. Dette gjøres for å se relevansen av Emmanuel Lévinas i dagens og fremtidens skole. English:
Emmanuel Lévinas’ ethics and digital bildung is the main theme of this bachelor thesis. To make the task relevant to an upcoming teacher, it is accustomed to today’s school and the challenges one faces when students are to be skilled digital users. Bases on the theory of Lévinas and digital bildung, relevant research in the field will be drawn especially with Jon Magne Vestøl. This is done see the relevance of Emmanuel Lévinas in today’s and future school.
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.