Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFurusæter, Ida
dc.date.accessioned2018-07-11T13:24:16Z
dc.date.available2018-07-11T13:24:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505178
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: I denne oppgaven har jeg gjennom kvalitative undersøkelser sett på hvordan lærere jobber for å tilpasse undervisningen til de faglig sterke elevene som har blitt umotiverte i lesing og skriving. Jeg har sett på hvordan lærer prøver å tilpasse undervisningen til de sterke elevene som har lite motivasjon, og hvordan elevene oppfatter undervisningen. Jeg har drøftet dette opp mot relevant teori, og sett på hva som er bra og hva som kunne vært gjort bedre for at elevene skal få igjen motivasjonen. Innenfor lesing og skriving vil jeg kommer med eksempler på hvordan disse prosessene kan gjennomføres. Lærerne synes det er vanskelig å vite hvordan de på best mulig måte kan tilpasse undervisningen til disse elevene, og synes også at det er lite fokus på dette i lærerutdanningen.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: In this assignment, I have been researching how teachers work to adjust the tuition for the academically strong pupils who have lost their motivation for reading and writing. I have been looking into how teachers try to adjust their teaching to the strong pupils who lacks motivation, and also how these pupils perceive the tuition. I have discussed this against relevant research and considered what’s good already and what could have been done better, to help the pupils regain their motivation. I will present examples on how these processes can be adjusted regarding reading and writing. The teachers I have spoken to says it’s hard to adjust their tuition for the academically strong pupils and thinks it’s too little focus on this challenge during their teacher education programme.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectevnerike elevernb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectlesingnb_NO
dc.subjectskrivingnb_NO
dc.titleTilpasset undervisning til faglig sterke elever som er umotiverte i lesing og skriving.nb_NO
dc.title.alternativeAdjusted tuition for the academically strong pupils, who have lost their motivation for reading and writing.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber40nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel