Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEngebråten, Ida
dc.date.accessioned2018-07-13T08:54:54Z
dc.date.available2018-07-13T08:54:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505328
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2018.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Tema for denne bacheloroppgaven er klasseledelse og læringsbrett. Problemstillingen er: På hvilken måte kan læringsbrett brukes som et verktøy til å utøve god klasseledelse? I arbeidet med oppgaven har jeg sett på hvordan klasseledelse kan utføres med bruk av læringsbrett i klasserommet, og hva som kreves av læreren i forhold til digital kompetanse. For å besvare min problemstilling har jeg gjennomført tre semistrukturerte intervjuer med lærere fra mellomtrinnet. Resultatene fra intervjuene viser at strukturer, regler, rammer og tydelighet i undervisningen er en forutsetning for å kunne bruke læringsbrett på en god måte i undervisningssammenheng. Dette kan arbeides med gjennom det lærerne kaller «den gode økta». Bruken av «den gode økta» kan vi se som et verktøy for å utøve god klasseledelse. Informantene opplever at de i stor grad må utvikle kunnskap og ferdigheter rundt læringsbrettet på egen hånd. Dette reiser spørsmål om lærerens digitale kompetanse da får god nok kvalitet.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The subject of this Bachelor’s thesis is class management and the use of tablets. The issue I’m exploring is: In which way can a tablet be used as a tool to exercise good class management? While working on this assignment, I’ve looked at how class management can be practiced using a tablet in the classroom, and what is required of the teacher in regards to digital competence. To answer my issue, I’ve conducted three semi structured interviews with educators teaching 4th to 7th grade. The results from these interviews show that structure, rules, boundaries and clarity while teaching is a premise to be able to utilize the tablet in a beneficially educational capacity. These aspects can be worked on by using what teachers call “the good session”. We can look at using “the good session” as a tool to exercise good class management. The interviewees experience, to a large extent, that they have to develop their own knowledge and skills at using the tablet on their own. This does raise a few questions about the quality of the teacher’s digital competence.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectklasseledelsenb_NO
dc.subjectdigital kompetansenb_NO
dc.subjectnettbrettnb_NO
dc.subjectlæringsbrettnb_NO
dc.titleKlasseledelse og læringsbrettnb_NO
dc.title.alternativeClass management and learning tabletsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber36nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel