Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrabon, Michal
dc.date.accessioned2018-07-13T13:23:32Z
dc.date.available2018-07-13T13:23:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505407
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2018.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: I denne bacheloroppgave tar jeg for meg undersøkelse av hvordan uteskole påvirker interessen for matematikk. Forskningen er basert på intervju av 6 elever som ble gjennomført i etterkant av uteskoledagen. I oppgaven ser jeg generelt på uteskole og ser også på uteskolematematikk med geometri som tema. Det jeg kom frem til viser at selv om forholdet til oppgaver og interesse for matematikk varierte, har elevene vist et positivt forhold til uteskole og har gitt uttrykk for at de likte oppgavene de hadde ute. Det at de opplever undervisningen som noe interessant og morsomt, vil motivasjonen deres øke og de vil yte mer. Interessen for matematikk gir et godt utgangspunkt for læring.nb_NO
dc.description.abstractEngelsk: This bachelor thesis is a research about how does outdoor education affect interest for mathematics. Research is based on interview with 6 pupils and was completed few days after the class had their outdoor education day. The study focused outdoor education generally as well as about mathematics outside the classroom, where the topic was geometry. The results of the study were that even though the levels in math were different, the informants were positive to outdoor education. It revealed that the pupils liked to have education outside the classroom. Pupils expressed that this kind of education is interesting and funny, which will affect their motivation, effort and determination. To be interested in mathematics gives a god foundation to build knowledge on.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectuteskolenb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjectgeometrinb_NO
dc.subjectgrunnskolennb_NO
dc.titleInne bra, men ute best. Et kvalitativ studie av uteskolematematikk.nb_NO
dc.title.alternativeIndoors is fine, but outdoors is even better. Qualitative studies of outdoor education.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber38nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel