Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAkre-Hansen, Kristin Eriksen
dc.date.accessioned2021-01-18T11:48:24Z
dc.date.available2021-01-18T11:48:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2723453
dc.description.abstractHelsesektorens overgang til økt heltidsarbeid, eller heltidskultur som det omtales som, er en av samfunnets store oppdrag for å skape et anstendig arbeidsliv for alle ansatte i helsesektoren og for å motvirke eksklusjon og utenforskap hos deltidsansatte. Et annet nasjonalt samfunnspolitisk oppdrag er karriereveiledningens rolle i arbeidet med å skape et mer effektivt og dynamisk samfunn som motvirker eksklusjon og utenforskap. Her er det sammenfall i begge områders samfunnsoppdrag selv om fagområdene tradisjonelt ikke arbeider sammen for å oppnå målene. Karriereveiledningsområdet er for tiden i en faglig utviklingsprosess frem mot en profesjonalisering av faget, og i den forbindelse er fagområdet i ferd med å avslutte et arbeid med et kvalitetsrammeverk som et fundament for fagmiljøets forståelse av samfunnsoppdraget og rammefaktorene faget opererer innenfor. Denne studien undersøker om det er sammenfall mellom heltidskulturprosesser i helsesektoren og det nye nasjonale kvalitetsrammeverket for karriereveiledning når det gjelder aktører, intensjoner og kontekster. Via en multimodal kritisk diskursanalyse, konkluderes det med et sammenfall mellom områdene i styringsdokumenter og i samfunnspolitiske mål, mens sammenfallet ikke kommer frem i kvalitetsrammeverket. Manglende sammenfall argumenteres ut fra et aktørhierarki, intensjonsorden og et kontekstfundament funnet i kvalitetsrammeverket.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.titleEr det rom for heltidskulturprosesser innenfor karriereveiledningen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber91en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel