Dans, pedagogikk og mennesket : Bevegelse gjennom bevegelse
dc.contributor.author | Haaland, Kaja Vikdal | |
dc.date.accessioned | 2015-05-18T08:14:03Z | |
dc.date.available | 2015-05-18T08:14:03Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/283656 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven i pedagogikk er et kvalitativ studie av de estetiske virkningene av dans som kunstform. Feltarbeidet har dreid seg om en gruppe elevers deltakelse i et danseverksted på skolen hvor hensikten var at de skulle lære å skape dans. Studiens siktemål har vært å vise betydningen av estetikk og hvordan estetisk erfaring gjør seg gjeldende i læreprosesser. Resultatet fra feltarbeidet gir empirisk grunnlag for å diskutere de pedagogiske og didaktiske implikasjonene av dette. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | nb_NO |
dc.title | Dans, pedagogikk og mennesket : Bevegelse gjennom bevegelse | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 144 | nb_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Master i pedagogikk deltid MAPED [104]
Studiested Lillehammer