dc.contributor.author | Solstad, Stian Karoliussen | |
dc.date.accessioned | 2015-06-18T07:08:51Z | |
dc.date.available | 2015-06-18T07:08:51Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/285166 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2015 | nb_NO |
dc.description.abstract | Forfatter:
Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013
Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum.
Oppgavens tittel:
Betydningen av sosialisering og sosial klasse i skolen
Problemstilling:
Hvilken betydning har sosialisering og sosial klasse for elevenes deltakelse og opplevelse av
mestring i kroppsøvingsfaget?
Metode:
Forskningen er basert på litteraturstudie med en kvalitativ tilnærming som tar i bruk
eksisterende forskning og litteratur på området man ønsker å forske på.
Resultat:
Sosial klasse og sosialisering har tydelig relasjon mellom seg og betydningen for opplevelse
og mestring i kroppsøvingsfaget. Hvor familie, venner, jevnaldrende og nærmiljø former
individet habitus gjennom sosialisering og sosial klasse til fysisk aktivitet og idrett. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | idrettsfag | nb_NO |
dc.subject | sosiale | nb_NO |
dc.subject | klasse | nb_NO |
dc.subject | sosialisering | nb_NO |
dc.subject | elev | nb_NO |
dc.subject | deltakelse | nb_NO |
dc.subject | opplevelse | nb_NO |
dc.subject | mestring | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.title | Hvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget? | nb_NO |
dc.title.alternative | What significance do social classes and socialization have for student's participation and experience of achievement in physical education? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 67 | nb_NO |