dc.contributor.author | Trønnes, Maya | |
dc.date.accessioned | 2015-07-03T09:26:51Z | |
dc.date.available | 2015-07-03T09:26:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/286427 | |
dc.description | Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:Problemstillingen min er: ”Hvordan viser elever forståelse for kjemiske reaksjoner i
kreative tekster?”
Metoden for min studie er å analysere 6 kreative tekster fra tre forskjellige elever. Disse
elevene er kategorisert i tre forskjellige nivå i grad av mikroforståelse for kjemiske
reaksjoner. Resultatene setter jeg inn i en tabell som viser en oversikt over hvilke begreper
de bruker, og om begrepene er på makro eller mikronivå.
I drøftingen ser jeg på hvordan elevene fra de forskjellige nivåene viser forståelse gjennom
bruk av spontane og vitenskapelige begrep, og hvordan de gjennom å skrive på makro- og
mikronivå viser forståelse for de to kjemiske reaksjonene de skriver om. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
The problem I address in this paper is: "How do students understand chemical reactions in
creative texts?"
The method of my study is to analyze six creative texts from three different students. These
students are categorized into three different levels of the degree of micro knowledge of
chemical reactions. I will insert the results in a table showing an overview of the concepts
they use and if the concepts are at a macro or micro level.
In the discussion, I look at how students from different levels show knowledge through the
use of spontaneous and scientific concepts, and how they through writing in macro and
micro level shows their knowledge of the two chemical reactions they write about | |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | GLU | nb_NO |
dc.subject | naturfag | nb_NO |
dc.subject | kjemi | nb_NO |
dc.subject | tekster | nb_NO |
dc.subject | kreative tekster | nb_NO |
dc.subject | kreativ skriving | nb_NO |
dc.title | Kreativ skriving i naturfag. | nb_NO |
dc.title.alternative | Creative writing in science. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 38 | nb_NO |