Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning
Abstract
I forbindelse med markeringen av 10-årsjubileumet til Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har nåværende ansatte og noen tidligere ansatte skrevet artikler som synliggjør noen av de aktivitetene og prosjektene SePU har vært involvert i. Antologien består av ti artikler der den første er en innledningsartikkel og de ni øvrige
er organisert etter tre tematiske områder: «Ledelse og profesjonelle læringsfellesskap», «Perspektiver på kvalitet i pedagogisk arbeid» og «Tilhørighet i nettverk og kunnskapsressurser i forbedringsarbeid».
Redaktører for boka er:
Thomas Nordahl, professor i pedagogikk og senterleder ved SePU. Nordahl har vært senterleder siden SePU ble etablert i 2010. Nordahl har ledet en rekke forsknings- og utviklingsprosjekt i utdanningsfeltet siden midten av 90 -tallet. Han har også vært leder og medlem i flere offentlige utredningsutvalg.
Ann Margareth Gustavsen, førsteamanuensis i pedagogikk og assisterende senterleder ved SePU. Gustavsen har vært ansatt på SePU siden senteret ble etablert. I den perioden har hun ledet flere store og små forsknings- og utviklingsprosjekter, undervist i grunnskolelærerutdanningen og nå hovedsakelig på rektorutdanningen
Description
Inneholder artikler skrevet av Veronica Grøtlien, Knut Olav Nordseth, Hilde Forfang, Mette Marit Jenssen, Lillian Gran, Sigrid Øyen, Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg, May Britt Drugli, Espen Stranger-Johannesen, Kjersti Håland, Ann Margareth Gustavsen, Gro Løken, Thomas Nordahl og Anne Kostøl.