Blar i Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education deltid M2TOD på tittel
Viser treff 33-41 av 41
-
Skolehverdagen for elever med og uten spesialundervisning
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er å se på forskjellene i opplevelsene i skolehverdagen mellom elever med spesialundervisning og elever uten spesialundervisning. Formålet har vært å se hvor stor forskjell det faktisk er, ... -
Skolevegringsproblematikk Elevenes/deltakernes egne opplevelser med skolen
(Master thesis, 2024)Sammendrag Denne masteroppgaven i tilpasset opplæring omhandler skolevegringsproblematikk. Kompleksiteten rundt dette tema gjør det vanskelig å beskrive utfordringene enkelt og kortfattet, jeg måtte derfor ... -
"Språk er et stort hinder": Polske foreldres opplevelse av skole-hjem-samarbeid
(Master thesis, 2022)Polakker er den største gruppen av arbeidsinnvandrere som bor i Norge. 1. januar 2022 var det registrert 112 718 personer som har polsk statsborgerskap i Norge (Statistisk sentralbyrå, 2022). I denne oppgaven blir det ... -
STL+ som tilpasset opplæring: En undersøkelse av læreres erfaringer med STL+ som tilpasset opplæring i førsteklasse.
(Master thesis, 2023)Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring gjennomført ved høgskolen i innlandet. Oppgaven er en empirisk undersøkelse av tre lærere som jobber i 1. klasse på tre forskjellige skoler. Problemstillingen til prosjektet ... -
Styringsdokumenters implikasjoner for foreldresamarbeid i barnehagen.
(Master thesis, 2024)Prosjektet foretar en diskursanalyse av styringsdokumenter for barnehagen, fra lov for barnehager og guider for foreldresamtaler. Målet med analysen var å avdekke om styringsdokumentene har implikasjoner for anerkjennelse ... -
Tilpasset undervisning ved digital hjemmeskole under pandemien
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er tilpasset undervisning ved digital hjemmeskole under koronapandemien våren 2020. Som en følge av pandemiens utbrudd, ble alle skoler i Norge nedstengt, og elever måtte undervises hjemme, ... -
Uteskole - en arena for motivasjon og læring
(Master thesis, 2023)Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Masteroppgaven er en kvalitativ undersøkelse med det formål å finne svar på om arbeidsmetoden uteskole har positive kvaliteter som kommer elevene ... -
Uttrykk som utfordrer. En dispositivanalyse av barnehagelærerens opplevelser av barns uttrykk
(Master thesis, 2022)Norsk sammendrag Denne masteroppgaven handler om hvordan et nettverk av ulike strukturer i samfunnet kan virke inn på hvordan barnehagelæreren opplever barns uttrykk. Barnehagen i dagens samfunn eksisterer i et spenningsfelt ... -
"... Vi må huske på hvordan barna ser verden ..." En kvalitativ studie av læreres tanker om, og erfaringer med, lekens plass i skolen.
(Master thesis, 2022)Denne studien har som formål å få innsikt i, og forståelse for, hvilken funksjon leken har i skolen. Med et ønske om å ta utgangspunkt i læreres tanker om, og erfaring med, lek i skolen ble vår problemstilling: «Hvilken ...