dc.contributor.author | Stokke, Mona | |
dc.contributor.author | Ellingsen, Winfried | |
dc.date.accessioned | 2022-09-13T13:25:05Z | |
dc.date.available | 2022-09-13T13:25:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8380-368-6 | |
dc.identifier.issn | 2535-5678 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3017567 | |
dc.description | © Forfatter/ Høgskolen i Innlandet | en_US |
dc.description.abstract | Hensikten med denne evalueringen er å gi Utdanningsdirektoratet et grunnlag for å vurdere videreføring av et grunnskoletilbud (trinn 1-11) etter International Baccalaureate Organization sine læreplaner som skal være tilgjengelig for alle elever i Oslo. Evalueringen omfatter et fireårig forsøksprosjekt etter opplæringsloven § 1-4 som startet i 2018 ved Manglerud skole og Blindern skole. Dersom forsøket skal gå over i en permanent offentlig ordning i Osloskolen, kreves endring i regelverket.
Evalueringen konkluderer med at det synes å være behov for et engelskspråklige tilbud i grunnskolen. Oslo kommune har som Norges hovedstad et særlig behov for utenlandsk arbeidskraft. Det gjelder både for offentlige forvaltning og for nøkkelfunksjoner i privat sektor. Samtidig er det viktig å opprettholde og styrke mangfoldet i samfunnet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Innlandet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserien;21 | |
dc.subject | International Baccalaureate Organization | en_US |
dc.subject | grunnskoler | en_US |
dc.subject | læreplaner | en_US |
dc.subject | Oslo | en_US |
dc.subject | IB | en_US |
dc.subject | engelskspråklig opplæring | en_US |
dc.title | Evaluering av forsøket med grunnskoletilbud etter IB-læreplaner i Oslo kommune | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 38, XXIX | en_US |