Communities
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Tilpasset opplæring for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven i Tilpasset opplæring handler om elever med stort læringspotensial. Tematikken er undersøkt med utgangspunkt i følgende problemstilling «Elever med stort læringspotensial i norsk skole – hva er elevers ... -
«Jeg ser deg. Jeg er interessert i det du er, og det du liker» En kvalitativ studie av tre ungdomsskolelæreres erfaring med relasjonsarbeid og anerkjennelse av elever som har nevroutviklingsforstyrrelser
(Master thesis, 2024)Sammendrag Studiets formål er å undersøke ungdomsskolelæreres erfaring i arbeid med elever med nevroutviklingsforstyrrelser. Oppgaven er avgrenset til å ha fokus på identifisering av begrepet anerkjennelse og relasjonsbygging ... -
Development of metaphorical production in learner language: A longitudinal perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article details a longitudinal corpus-based exploration into the development of metaphorical production of L2 learners of English. The study tracks the progress of five secondary school pupils aged 13-17 in Norway, ... -
Do toddlers’ levels of cortisol and the perceptions of parents and professional caregivers tell the same story about transition from home to childcare? A mixed method study
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Introduction: Enrolling in childcare represents the first transition in toddlers’ lives and lays the foundation for their well-being in childcare centers going forward. Child cortisol levels may be an indicator of how ... -
Does thrive by three, a quality-building intervention in childcare centres, strengthen children’s language skills?
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study examined the effectiveness of the Thrive by Three intervention for 1- to 3-year-old’s language development. Data from 78 childcare centres, 187 toddler classrooms, and 1561 children (91.4% native Norwegian) were ...