• A LIFELINE THROUGH LEARNING Results of Qualitative Analyses of the Art of Learning Program 

    Németh, Szilvia; Gjelvik, Ingrid Grimstad; Kristoffersen, Benedicte-Charlotte Fæhn; Håkansson, Ulrika (Oppdragsrapport;10/2025, Research report, 2025)
    Norsk: Denne rapporten presenterer funnene fra en omfattende kvalitativ analyse av "Kunsten å lære" (KÅL)-programmet, som ble gjennomført i barneskoler i Norge og Ungarn som en del av Erasmus+-prosjektet AoL4STEAM. ...
  • The digitalized EFL classroom: Teachers’ perceptions of digital tools 

    Sørensen, Marius (Master thesis, 2025)
    I denne oppgaven utforsker jeg engelsk lærere på ungdomsskolen sitt syn på læringspotensialet digitale midler har på språklæring. Verden blir hele tiden mer globalisert og digitalisert, og vi bruker digitale midler oftere ...
  • En analyse av utforskoppgaver i tre lærebøker for matematikk 1T 

    Kjelsbøl, Anders Liland (Master thesis, 2025)
    Denne studien undersøker oppgaver merket som utforskende, kalt utforskoppgaver, i tre lærebøker for matematikk 1T. Hensikten med studien er å vurdere hvordan lærebøker legger til rette for utforskende arbeid gjennom sine ...
  • Lek i begynneropplæring i skriving. 

    Sataøen, Hilde. (Master thesis, 2025)
    Studien undersøker hva lærere på 1. og 2. trinn forteller om lek i begynneropplæringen, med hovedfokus på skriving. Gjennom tre fokusgruppeintervju har til sammen ni informanter delt sine erfaringer, tanker og meninger om ...
  • Bruk av alternative læringsarenaer i naturfagundervisning 

    Stenersen, Camilla (Master thesis, 2025)
    Denne masteroppgava tar for seg temaet alternative læringsarenaer i naturfag, og undersøker hva som skal til for å få til et vellykket besøk på alternative læringsarenaer slik som museer, vitensentre og opplevelsessentre. ...

View more