Blar i Brage INN på tittel
Viser treff 2260-2279 av 7433
-
Forskning og utviklingsarbeid 2006
(Informasjonsserien;28, Working paper, 2007) -
Forskning og utviklingsarbeid 2007
(Informasjonsserien;30, Working paper, 2008) -
Forskning og utviklingsarbeid 2008
(Informasjonsserien;31, Working paper, 2009) -
Forskning og utviklingsarbeid 2009
(Informasjonsserien;32, Working paper, 2010) -
Forskning og utviklingsarbeid 2011
(Informasjonsserien;34, Working paper, 2012) -
Forskning og utviklingsarbeid 2012
(Informasjonsserien;37, Working paper, 2013)Rapport for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) ved Høgskolen i Lillehammer (HiL) for2012 presenterer hovedtrekk ved institusjonens forskningsvirksomhet og en mer detaljert rapportering for doktorgradsarbeid, ... -
Forskning og utviklingsarbeid 2013
(Informasjonsserien;40, Working paper, 2014)Rapport for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) ved Høgskolen i Lillehammer (HiL) for 2013 presenterer hovedtrekk ved institusjonens forskningsvirksomhet og en mer detaljert rapportering for doktorgradsarbeid, ... -
Forskning og utviklingsarbeid 2014
(Informasjonsserien;, Working paper, 2015)Rapport for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) ved Høgskolen i Lillehammer (HiL) for 2014 presenterer hovedtrekk ved institusjonens forskningsvirksomhet og en mer detaljert rapportering for doktorgradsarbeid, ... -
Forskning på andrespråkslæreres oppfatninger
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Spørsmålet om hva som påvirker læreres profesjonelle praksiser, har fått stadig mer oppmerksomhet de siste årene. En forskningsretning som har økt i omfang, er studier av hvordan læreres oppfatninger av ulike sider ved ... -
Forskning, Rovdyr og Konflikter Hvordan beskrives livsbetingelsene for folk i ulvesonen?
(Master thesis, 2023)Høyer at al. (2022) viser at det er lite forskning på sammenhengen mellom selve utformingen av rovdyrpolitikk og motstanden mot den. De skriver at «Samlet sett berører policyen så mange aspekter ved livene til dem som på ... -
Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning
(Skriftserien;15/2022, Others, 2022)I forbindelse med markeringen av 10-årsjubileumet til Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har nåværende ansatte og noen tidligere ansatte skrevet artikler som synliggjør noen av de aktivitetene og prosjektene ... -
Forskningsvirksomheten 2002
(Informasjonsserien;19, Working paper, 2003) -
Forskningsvirksomheten 2003
(Informasjonsserien;23, Working paper, 2004) -
Forståelse av energibegrepet – en praktisk tilnærming
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag: Dette er en empirisk oppgave som har hatt til formål å finne ut om forståelsen og læringen av energibegrepet hos elevene fremmes ved å la dem bygge en mekanisk leke i undervisningen i kombinasjon med å trekke ... -
Forståelse av kommunikasjon i endringsprosess
(Bachelor thesis, 2014)dagens organisasjoner er det stadig endringer for å tilpasse seg markedet. Implementering kan være utfordrende og kommunikasjonen kan være en faktor som gir et positivt eller negativt resultat. Organisasjoner jobber med ... -
Forståelse av naturfaglige modeller hos lærere og elever i grunnskolen.
(Master thesis, 2023)Denne studien ser på forståelsen av naturfaglige modeller blant elever og lærere i grunnskolen. Det rettes et fokus på hvorfor denne forståelsen er så viktig med tanke elevers læringsutbytte og at den er sentralt opp imot ... -
Forståelse og ledelse av profesjonsutvikling i skoler; organisasjonenes oppfatninger og lærernes erfaringer
(Master thesis, 2022)Partene i arbeidslivet har gjennom avtaleverket forpliktet seg til å forbedre kvaliteten på tjenesten. Det betyr at lærere og ledere skal arbeide sammen som profesjonelle yrkesutøvere for å øke lærernes kompetanse og ... -
Forståelsen og implementeringen av den nye lærerplanen i kroppsøving i Norge - En kvalitativ studie av lærerplanen i kroppsøving fra 2020
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å se på hvordan lærerne forstår og tolker den nye lærerplanen i kroppsøving, og hvordan de implementerer den i praksis. Min studie tar plass i det første året av løpet for en treårig gradvis ... -
Forståelser av barns medvirkning.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Denne bacheloroppgaven søker etter forståelser av begrepet barns medvirkning og hvordan dette praktiseres. Ved å bruke kvalitativ metode har jeg gjennom intervju innhentet datamateriale fra barnehagefeltet. De tre ... -
Forståelser av og begrunnelser for barnelitteratur. En studie av litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne studien undersøker litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning, med vekt på det som kan betegnes som litteraturdidaktikkens «hva» (hva er barnelitteratur?) og «hvorfor» ...