• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Brage INN på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 5281-5300 av 5497

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • «Vi gjør noe med … eller hva skal jeg si da? Vi gjør noe anna!» : Elevbedrift som inkluderende arbeidsmåte for elever med særlige behov 

      Somby, Hege Merete (Doktoravhandlinger ved Høgskolen i Lillehammer;11, Doctoral thesis, 2017)
      Tema for denne avhandlingen er entreprenørskap i den norske grunnopplæringen og i hvilken grad elevbedrift som arbeidsmetode kan ha betydning for læringsutbyttet for elever med særlige behov innenfor en inkluderende ...
    • «Vi har undret oss over kongler mange ganger før» 

      Korsrud, Silje Killi (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Dette er en bachelor ved Høgskolen Innlandet, avdeling Hamar, Luna, våren 2018. Hovedfokuset for dette studiet har vært barns utvikling, lek og læring. I denne oppgaven er det tatt utgangspunkt i hvilken rolle ...
    • «Vi klarer det ikke alene»: En kvalitativ undersøkelse om fire læreres samarbeid med foresatte i forbindelse med atferdsproblemer hos elever i barneskolen. 

      Hauger, Merete (Master thesis, 2017)
      Norsk: Problemstillingen for denne masteroppgaven er «Hvordan samarbeider lærere med foresatte for å forebygge og håndtere atferdsproblemer hos elever i barneskolen?». Besvarelsen redegjør for hvordan fire lærere samarbeider ...
    • «Vi og dem» Om skolefellesskapets innenforskap og utenforskap 

      Dølven, Mari Stenseth (Master thesis, 2019)
      I denne masteroppgaven har jeg undersøkt på hvilken måte elever med funksjonsnedsettelser er sosialt integrert i skolens fellesskap, og reflektert over hvordan våre holdninger påvirkes av dette. Mitt forskningsmateriale ...
    • «Vi ser at det funker»: En kvalitativ og kvantitativ evaluering av arbeidet med LP-modellen 2008–2010 (LP3) 

      Aasen, Ann Margareth; Søby, Kristin (Rapport;05/2011, Research report, 2011)
      Norsk: I denne forskningsrapporten presenteres resultater fra arbeidet med LP-modellen i perioden 2008–2010 (LP3). Høsten 2008 ble LP-modellen implementert i 34 skoler i 15 kommuner i 10 fylker i Norge. Lillegården ...
    • «Vi ser helt forferdelig ut» - Kropp i kroppsøving 

      Engerbakk, Mats Ola (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Mats Ola Engerbakk, faglærer utdanning i kroppsøving og idrett, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: «Vi ser helt forferdelig ut» - Kropp i kroppsøving Problemstilling/problemområde: ...
    • Vi skal jo samme vei – en kvalitativ studie om samarbeid mellom lærere og PP-tjeneste 

      Skjønhaug, Emil (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Elevene har rett på en opplæring som er tilpasset deres evner og forutsetninger, og det er skolens jobb å hjelpe elevene til å utvikle seg faglig og sosialt. I dagens skole er det mange elever som ikke har utbytte ...
    • «Vi trenger mat, kan du se det?» 

      Noori, Hesho; Sahal, Ikram Abdiasiis (Bachelor thesis, 2015)
      Bakgrunnen for valg av tema er basert på vår erfaring om at eldre pasienter på sykehjem er mest utsatt for å bli underernært. Spesielt eldre pasienter med demens er de som er mest utsatt for å bli undernært. Hensikten med ...
    • ”Vi var helt på villspor, masken og jeg”: Hvordan kan intensivsykepleieren forebygge angst hos KOLS-pasienten ved førstegangs maskebehandling 

      Norman, Helene; Sevilhaug, Guro Røed; Fonnås, Irene Strand (Student paper, others, 2016)
      Vi møter hyppig pasienter med KOLS-eksaserbasjon i vårt arbeide som intensivsykepleiere. KOLS-pasienten har ofte behov for avansert behandling og de kan erfare åndenød som utmattende ledsaget av en sterk følelse av angst. ...
    • Vi vil jo det samme. En kvalitativ studie rundt samarbeidet mellom barnevern og skole. 

      Domaas, Kathrine (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Utgangspunktet for denne oppgaven er at samarbeidet omkring utsatte barn og unge er en viktig del av læreryrket. Læreren ser barna flere timer daglig og har med det en unik mulighet til å ta del i barnas hverdag ...
    • «Vi vurderer hele tiden hvor elevene vil ha best utbytte av å være, både faglig og sosialt». En casestudie av tre læreres samarbeid om inkluderingen av nyankomne elever i en mottaksklasse. 

      Nilsen, Caroline (Master thesis, 2017)
      Norsk: Opplæringslovens §2-8 åpner opp for organisering av særskilt språkopplæring i egne klasser, såkalte mottaksklasser, som et innføringstilbud til nyankomne elever. Tidligere forskning viser til positive sider ved en ...
    • Viability, motility, ATP content and fertilizing potential of sperm from Atlantic salmon (Salmo salar L.) in milt stored before cryopreservation 

      Kommisrud, Elisabeth; Myromslien, Frøydis Deinboll; Stenseth, Else-Berit; Zeremichael, Teklu Tewoldebrhan; Hofman, Nadine; Grevle, Inger Synnøve; Sunde, Jan (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Artificial fertilization is increasingly used in aquaculture, mostly applying short-term cold stored milt. Large scale cryopreservation of milt could be valuable for increased flexibility and acceleration of breeding ...
    • Vidar Sandbecks forfatterskap 

      Karlsen, Ole (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Ved 100-årsmarkeringen for Vidar Sandbecks fødsel er det først og fremst visedikteren som blir husket. Han skrev både tekst og melodi og fremførte visene selv, med stor suksess både i radio og på plate. Men han var også ...
    • Video Games & Cognition: Deep- and Hyper Attention in World of Warcraft 

      Storeide, Markus Sebastian Bakken (Master thesis, 2020)
      English: This thesis investigates N. Katherine Hayles’ proposed cognitive modes of deep- and hyper attention, and their possible relations to the video game World of Warcraft. It is an interdisciplinary study between ...
    • Video på nett – en studie av det multimodale samspillet i nyhetsartikler på VG Nett. 

      Kind, Hanne Stine (Master thesis, 2014)
      Norsk sammendrag: Bakgrunnen for denne avhandlingen er knyttet til utviklingen av nettaviser og til dreiningen mot det visuelle i nettartikler. Jeg er selv journalist og har erfart at fokuset på bilder og video i ...
    • Video-based communication and its association with loneliness, mental health and quality of life among older people during the COVID-19 outbreak 

      Bonsaksen, Tore; Thygesen, Hilde; Leung, Janni; Ruffolo, Mary; Schoultz, Mariyana; Price, Daicia; Geirdal, Amy Østertun (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The aim of the study was to examine the use of video-based communication and its association with loneliness, mental health and quality of life in older adults (60–69 years versus 70+ years) during the COVID-19 pandemic. ...
    • Videoforelesninger på nettet : utprøving av nettbaserte videoforelesninger i høgskoleundervisningen 

      Foss, Svein (Notat, Working paper, 2007)
      Norsk: Denne rapporten handler om bruk av nettpubliserte videoforelesninger i høyere utdanning. Den beskriver et forsøk over ett semester der lærer tar opp egne forelesninger, og gjør disse tilgjengelig i høgskolens LMS ...
    • Videoforelesninger på nettet – 2 : utprøving av nettbaserte videoforelesninger i høgskoleundervisningen over to år 

      Foss, Svein (Notat, Working paper, 2008)
      Norsk: Denne rapporten handler om bruk av nettbaserte videoforelesinger i høyere utdanning. Den beskriver et forsøk over to semestre der lærer tar opp egne forelesninger, og gjør disse tilgjengelig i høgskolens LMS sammen ...
    • Videotilbakemelding på obligatoriske arbeidskrav: Et pedagogisk utviklingsarbeid 

      Skavern, Hege (Report, 2017)
      Intensivstudentene skal i løpet av studiet gjennomføre en rekke obligatoriske arbeidskrav knyttet til ulike emner, som må godkjennes, før de kan gå opp til eksamen i dette emnet. Tidligere kull har fått skriftlige ...
    • Videregående skole som praksisarena - med fokus på forebygging av drop-out 

      Ringvoll, Mette; Jansen, Tommy (Arbeidsnotat;211, Working paper, 2016)
      Dette er et notat fra et prosjekt som har vært gjennomført i et samarbeid mellom Hamar Katedralskole og Høgskolen i Lillehammer – barnevernpedagogutdanningen. Prosjektet har pågått i to perioder, i 2012 og 2013. Hvert ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit