• Argumenterende skriving på mellomtrinnet. En studie av et læringsforløp. 

      Stavem, Gro (Master thesis, 2014)
      Norsk: Denne masteroppgaven handler om opplæring i argumenterende skriving på grunnskolens mellomtrinn. Første del av problemstillingen søker svar på hvordan et helhetlig undervisningsopplegg i argumenterende skriving ...
    • Inkluderende strategier i undervisningen 

      Hansson, Sofie (Master thesis, 2019)
      Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Gjennom forskningsarbeidet har jeg ønsket å få et større innblikk i hva inkluderende strategier er, og se hvilke erfaringer lærere i ...
    • Inne bra, men ute best. Et kvalitativ studie av uteskolematematikk. 

      Grabon, Michal (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: I denne bacheloroppgave tar jeg for meg undersøkelse av hvordan uteskole påvirker interessen for matematikk. Forskningen er basert på intervju av 6 elever som ble gjennomført i etterkant av uteskoledagen. I oppgaven ...
    • Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen 

      Bjarnason, Jonas Thor (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ...
    • Leirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolen 

      Kjernli, Jorid (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole? Teori: Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende ...
    • ”Lesing er lett når noe spennende skjer” 

      Åbyholm, Joakim (Bachelor thesis, 2017)
      English: In this Bachelors thesis I examine what motivates students in fourth grade to read, what they read and the characteristics of this type of literature. The purpose of this assignment is to discuss the role and ...
    • Læreres digitale kompetanse i en digital skolehverdag 

      Juven, Hilde (Master thesis, 2019)
      Norsk: For elever i grunnskolen vil digital kompetanse være å kunne bruke digitale verktøy i konkrete læringssituasjoner. Læreren må kunne legge til rette for bruk av digitale verktøy på en måte som er didaktisk god, i ...
    • Metaphorical comprehension in grade 8 English language learners from one town in Norway 

      Meissner, Valerie Heidi (Master thesis, 2010)
      English: This investigation lies in the field of linguistics, more specifically the theory of second language acquisition. Most areas of research executed in metaphorical comprehension in the English language either focus ...
    • Når veien er smal, er det lett å falle. Et studie om frafall i namibisk skole. 

      Hirsti, Ruben Amble (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterte frafall og eventuelle årsaker til frafall på praksisskolen jeg var på i Namibia. For å kunne svare på dette så jeg på faktorer i hjemmemiljø, skolemiljø og ...
    • Norsk folkemusikk i grunnskulen 

      Olsen, Malin Aarhus (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Denne oppgåva omhandlar bruken av norsk folkemusikk i musikkundervisninga i grunnskulen. Ved hjelp av eit stratifisert utval vert ein byskule og ein distriktskule plukka ut for innhenting av empiri. Oppgåva skisserer ...
    • Sårbare barn og unge – en studie om psykisk helse 

      Lunde, Ida Helene (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Psykisk helse er i ferd med å bli et folkehelseproblem. At det settes fokus på dette i skolen er derfor viktig. I visse tilfeller bør fokuset komme allerede i førskolealder ved at man velger å gjøre en tidlig ...
    • Skoleledere gjør det digitalt mulig 

      Dølbakken, Heidi Ødegaard; Iskauskas, Dagrun; Rikenberg, Kristin (Student paper, others, 2010)
      Norsk: Tema for denne oppgaven er tilrettelegging for implementering av IKT i grunnskolen. Gjennom en enkel spørreundersøkelse har vi spurt alle skoleledere i Hedmark og Oppland om hvordan de tilrettelegger for implementering ...
    • Å lykkes på skolen – er å lykkes i livet 

      Ringvoll, Mette; Jansen, Tommy (Master thesis, 2011)