Blar i Brage INN på emneord "teaching"
Viser treff 1-5 av 5
-
Aktiv læring her og nå, men hva aktiveres for fremtiden? Dramaturgiske perspektiver på underviserens rolle i meningsskapende undervisningspraksiser
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen undersøker om et dramaturgisk perspektiv kan utvide forståelsen av aktiv læring i høyere utdanning.Både dramaturgen og lærerutdanneren har som arbeidsoppgave å aktivere et faglig innhold slik at handlinger,kom ... -
Comparing varieties of in-service English Language Training for primary school teachers in Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2014)International trends show the formal teaching of English starting at an increasingly early age. This presents challenges for national education systems and in particular, for primary schools and for primary school teachers ... -
PISA TEACHERS: THE HOPE AND THE HAPPENING OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Programme for International Student Assessment (PISA) activities and their effects are diverse, and it can be said that PISA both creates and forms a specific reasoning (HACKING, 1992) about how to argue, talk, and think ... -
«Studentene liker meg mindre på digitale forelesninger» – undervisernes opplevelse med undervisning i digitale læringsmiljø for store studentkull under covid-19-pandemien
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Koronapandemien aktualiserte undervisning i digitale læringsmiljø og førte til en bratt læringskurve for undervisere i høyere utdanning. Studiens formål var å få kunnskap om hvordan undervisere opplevde undervisning i ... -
«Studentene liker meg mindre på digitale forelesninger» – undervisernes opplevelse med undervisning i digitale læringsmiljø for store studentkull under covid-19-pandemien
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Koronapandemien aktualiserte undervisning i digitale læringsmiljø og førte til en bratt læringskurve for undervisere i høyere utdanning. Studiens formål var å få kunnskap om hvordan undervisere opplevde undervisning i ...