• Bruk av uteskole: er det forskjeller i by og bygd? 

      Rasmussen, Lise Linn Elde (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag Forfatter: Lise Linn Rasmussen Oppgavens tittel: Bruk av uteskole, er det forskjeller i by og bygd? Problemstilling: I hvor stor grad er det forskjeller mellom by og bygd i bruk av uteskole på barneskoler ...
    • En undersøkelse om relasjonsdannelse i et utvidet læringsrom. Læreres erfaringer og tanker rundt uterommets påvirkning av klasseledelse og relasjoner. 

      Melby, Ida Malnes (Master thesis, 2015)
      Norsk: Denne masteroppgaven omhandler hvordan lærere opplever at deres klasseledelse og relasjonsbygging blir påvirket av å bruke et utvidet læringsrom i opplæringen. Bakgrunnen for oppgaven er at forskning forteller oss ...
    • Inne bra, men ute best. Et kvalitativ studie av uteskolematematikk. 

      Grabon, Michal (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: I denne bacheloroppgave tar jeg for meg undersøkelse av hvordan uteskole påvirker interessen for matematikk. Forskningen er basert på intervju av 6 elever som ble gjennomført i etterkant av uteskoledagen. I oppgaven ...
    • Is the sky the limit? 

      Edvartsen, Guro Sotkajærvi (Bachelor thesis, 2013)
      Oppgaven har en engelsk tittel, «Is the sky the limit?», noe som gjenspeiler både problemstillingen, og at jeg har basert oppgaven på funn som er gjort på en feltstasjon i Canada. Oppgaven viser til funn om hvordan ...
    • Lutvann-undersøkelsen En case-studie om uteskolens didaktikk 

      Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen (Høgskolen i Hedmark - Notat;05/2002, Working paper, 2002)
      Lutvann-undersøkelsen tar sikte på å belyse den didaktiske tenkning og praksis som har utviklet seg i uteskole på Lutvann skole siden denne arbeidsformen ble innført i 1995 som et viktig element i skolens undervisning. ...
    • Lutvann-undersøkelsen En case-studie om uteskolens didaktikk. Delrapport 2 

      Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen (9;2003, Research report, 2003)
      Lutvann-undersøkelsen tar sikte på å belyse den didaktiske tenkning og praksis som har utviklet seg i uteskole på Lutvann skole siden denne arbeidsformen ble innført i 1995 som et fast innslag i skolens undervisning. En ...
    • Lutvann-undersøkelsen. En case-studie om uteskolens didaktikk 

      Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen (10;2002, Research report, 2002)
      Lutvann-undersøkelsen tar sikte på å belyse den didaktiske tenkning og praksis som har utviklet seg i uteskole på Lutvann skole siden denne arbeidsformen ble innført i 1995 som et viktig element i skolens undervisning. ...
    • Når et gram erfaring veier mer enn et tonn teori – en kvalitativ intervjustudie om uteskole. 

      Lågrinn, Tanja (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Med utgangspunkt i temaene uteskole og tilpasset opplæring er målet med denne bacheloroppgaven å besvare problemstillingen «Hva hemmer og fremmer bruk av uteskole for å tilpasse opplæringen for alle elever i ...
    • Ny 4-årig allmennlærerutdanning med uteskole, helse og miljø 

      Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen (Notat, Working paper, 2005)
      Norsk: Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning startet høsten 2004 en ny 4-årig allmennlærerutdanning i Elverum med uteskole, helse og miljø som faglig-didaktisk profil. I tillegg er entreprenørskap et viktig ...
    • "Ut og lær" : studentevaluering av årstrinnsprofil 3. studieår, allmennlærerutdanningen i Elverum 

      Jordet, Arne (9; 2001, Research report, 2001)
      Norsk: I denne rapporten presenteres studentenes synspunkter på årstrinnsprofilen ”Ut og lær” som har vært det samlende tema for tredje studieår ved allmennlærerutdanningen i Elverum. Gjennom ”Ut og lær” har vi rettet ...
    • Uteskole og læringsutbytte 

      Johansen, Mona (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole påvirker elevers læringsutbytte. Jeg har benyttet meg av kvalitativ forskningsmetode hvor jeg har intervjuet fire lærere med ulike bakgrunner. Teorien viser ...
    • Uteskole og tilpasset opplæring 

      Sørhagen, Trine (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: Denne oppgaven har hatt til hensikt å se på hvordan uteskole kan bidra til tilpasset opplæring. Metodevalgene har vært en observasjon av en 3. klasse og to intervjuer av lærer som aktivt bruker uteskole i sin ...
    • Uteskole og tilpasset opplæring 

      Hagen, Jenny Helene (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole kan fremme tilpasset opplæring. Jeg har benyttet meg av intervju og observasjon som metodevalg for å svare på min problemstilling. Jeg har intervjuet fire ...
    • Uteskole og tilpasset opplæring. 

      Sand, Elisabeth Amundsen (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Hensikten med denne oppgaven har vært å se på hvordan uteskoleundervisning kan bidra til tilpasset opplæring. Til innsamling av data valgte jeg et flermetodisk design. Jeg valgte observasjon av uteskole på 6.- ...
    • Uteundervisning og motivasjon på ungdomsskolen. 

      Gjelten, Anne Berit (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Problemstillingen i denne oppgaven er: «Hvordan vil elevenes motivasjon påvirkes ved å integrere uteundervisning i naturfag?». For å finne svar på problemstillingen har jeg benyttet meg av både kvantitativ og ...