• Barns kommunikasjon med ulike typer kart - en progressiv tilnærming til kartlesing 

      Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders; Sigurjónsson, Thorsteinn (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Utgangspunktet for denne studien er en erkjennelse av hvor vanskelig det kan være for barn å samhandle med det symbolske kartet. Hovedmålet for prosjektet var å utvikle sikrere viten om hvordan barn kommuniserer med ulike ...
    • Gender differences in children's wayfinding 

      Sigurjonsson, Thorsteinn Josef; Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Gender differences in spatial ability are widely acknowledged, but research to date is equivocal on gender differences in wayfinding ability of children. Indeed, the precise nature of the relationship between gender and ...
    • Kartstigen 

      Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders; Sigurjónsson, Thorsteinn (Design, 2010)
    • Kartstigen: En trinnvis tilnærming til kart 

      Sigurjonsson, Thorsteinn; Græsli, Jon Anders; Bjerva, Trine (Design, 2021)
    • Ledelse i akademia: En faglig karrierevei? 

      Bjerva, Trine; Guldvik, Ingrid (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Norge har to karriereveier til toppstillinger i akademia: dosentveien og professorveien. Karriereveiene er definert som likeverdige, men dosentveien framstår mer utydelig enn professorveien når det gjelder vurderingskriterier ...
    • Map levels: Step-by-step approach to maps related to viewing-perspective and abstraction level 

      Sigurjonsson, Thorsteinn; Græsli, Jon Anders; Bjerva, Trine (Design, 2022)
    • Wayfinding by Means of Maps in Real-world Settings: A Critical Review 

      Bjerva, Trine; Sigurjónsson, Thorsteinn (Journal article; Peer reviewed, 2016-11-29)
      This critical review addresses 26 studies of Wayfinding conducted in a real-world setting (large-scale), and with subjects using a map or an aerial photograph in their navigation. The purpose of the review is to summarise ...