Browsing Brage INN by Author "Dobson, Stephen"
Now showing items 1-7 of 7
-
Challenging the genre
Steinnes, Jenny Elise; Dobson, Stephen (Journal article; Peer reviewed, 2010) -
Challenging the ontological space of the doctoral dissertation and disputation
Dobson, Stephen (Journal article; Peer reviewed, 2010)The doctoral dissertation and its accompanying disputation are considered the epitome of the academic institution. They consecrate the aspiring scholar, but their mission and position is far from clear in today’s academia. ... -
The Constant transformation and re-configuration of educational knowledge through the internet - lessons from Norway
Dobson, Stephen (Journal article; Peer reviewed, 2007)This essay explores the transformation and re-configuration of educational knowledge, where Norway occupies the position of a case and the goal is to develop concepts that are generative and might be applied to other ... -
Courting risk : the attempt to understand youth cultures
Dobson, Stephen; Brudalen, Rita; Tobiassen, Hilde (Journal article; Peer reviewed, 2006)Youth have been understood as progressing through formal education towards entrance into university or other forms of higher education. But, what of the informal curriculum and the manner in which youth are obsessed by it ... -
Elevvurdering og tilpasset opplæring: Hva betyr elevvurdering for tilpasset opplæring? Hva betyr skole–hjem-samarbeidet for tilpasset opplæring?
Eriksen, Stig; Dobson, Stephen; Nes, Kari; Sand, Sigrun (Rapport;07/2011, Research report, 2011)Norsk: Denne rapporten omhandler tilpasset opplæring med fokus på elevvurdering og samarbeid hjem–skole. Vi har stilt følgende 3 forskningsspørsmål: 1. Hvordan forstås og praktiseres elevvurdering sett i relasjon til ... -
Feedback, medvirkning og motivasjon. Læreres vurderingspraksis og elevers motivasjon
Gloppen, Bjørg H.; Dobson, Stephen; Andersen, William W.; Christiansen, Victoria P.; Sofienlund, Hege B. (Rapport;10/14, Research report, 2015-01-14)Norsk: I denne rapporten presenterer vi data som viser hvordan lærere gjennom feedbackpraksis kan bidra til elevers motivasjon i sin egen læring. I denne sammenhengen er feedback, medvirkning og motivasjon nøkkelbegreper. ... -
Pedagogen, teksten og selvet - innspill til en postmoderne pedagogikk
Haaland, Øivind; Dobson, Stephen (Forskningsrapport;48, Research report, 2000)Boka handler om hvordan pedagogikkfaget utfordres av det post-moderne. Bidragene spenner over lærerrollen, selvet og tekstens betydning for pedagogikken.