Browsing Brage INN by Author "Gran, Lillian"
Now showing items 1-5 of 5
-
Digital bildung: Norwegian students´understanding of teaching and learning with ict
Gran, Lillian; Petterson, Daniel; Mølstad, Christina Elde (Peer reviewed; Journal article, 2019)The aim of this paper is to elaborate on how students perceive their own learning and democratic development in relation to their digital interactions and competencies. This paper seeks an understanding of students’ ... -
Digital dannelse: en kvalitativ studie av digitalisering og identitetsarbeid i skolen
Gran, Lillian (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;16, Doctoral thesis, 2020)Avhandlingens overordnede hensikt er å bidra til en større forståelse av hvordan barn og unges identitetsutvikling endres av digitaliseringen i skolen. Studiens fokus er derfor på lærernes dannelsesmandat og vektlegger ... -
En analyse og forståelse av elevens læring : Vurdering for læring i et teoretisk, empirisk, og ideologisk perspektiv Fra privatpraktiserende til felles harmoniserende vurderingspraksis - en ungdomsskole studie
Gran, Lillian (Master thesis, 2009)Forskningsspørsmål Denne masteroppgaven handler om vurdering for læring og hvilke implikasjoner denne prosessen kan ha på både norsk skoleutvikling og læringssituasjonen for elever og lærere i norsk skole. Oppgaven er ... -
Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
Gustavsen, Ann Margareth; Gran, Lillian (Skriftserien;05/2021, Research report, 2021)Regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund, har valgt Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, som samarbeidspartner i den nasjonale modellen ... -
Prøvenemnders tolkningsfellesskap og vurdering av fag- og svenneprøven
Gran, Lillian; Gloppen, Bjørg Herberg (Peer reviewed; Journal article, 2023)Denne studien retter oppmerksomheten mot hvordanprøvenemndene kan utvikle et tolkningsfellesskap nårkandidatene skal vurderes faglig. Begrepet tolknings-fellesskap tar utgangspunkt i WengersCommunities ofpractice(1998, ...