Browsing Brage INN by Author "Markeng, Synnøve"
Now showing items 1-4 of 4
-
Dialoger om verdier i grunnskolens formålsparagraf: Med minnematerialet fra 22. juli som læremiddel
Stubø, Ingebjørg; Markeng, Synnøve (Journal article; Peer reviewed, 2016)In the aftermath of the shooting and killing of young people on Utøya island and the bombing of government buildings on July 22nd 2011, children and adolescents put down texts and drawings on spontaneous memorials in the ... -
In the Child’s Best Interest: Analyzing Pedagogical Approaches among Teachers of the Qur’an in Norway
Markeng, Synnøve; Berglund, Jenny (Peer reviewed; Journal article, 2023)In this article, we explore pedagogical approaches in Islamic Supplementary Education (ISE) in Norway by presenting the narratives of two Qur’an teachers. Drawing inspiration from narrative research and microhistory, we ... -
Koranen «her inn» og «der ute»: En kvalitativ undersøkelse av tilnærminger til religiøse skrifter i formell og ikke-formell opplæring
Markeng, Synnøve (Ph.d.-avhandling i profesjonsrettede lærerutdanningsfag;39, Doctoral thesis, 2024)Sammendrag norsk: Elever som deltar i en trosopplæring på sin fritid kan lære om religiøse skrifter både i en religiøs og i en ikke-religiøs kontekst. Det vil si at de møter det samme skriftet, men innenfor ulike rammer ... -
Tanker i et fellesskap. Kritisk tenkning gjennom filosofi som metode i skolen.
Markeng, Synnøve (Bachelor thesis, 2015)Norsk: I skolens styringsdokumenter står det at opplæringen skal fremme elevene og lærlingenes evne til kritisk tenkning. Dette har den filosofiske samtale i skolen også fokus på. Filosofi som metode i skolen har hatt ...