Blar i Brage INN på forfatter "Mausethagen, Sølvi"
-
Redefining public values: Data use and value dilemmas in education
Mausethagen, Sølvi; Prøitz, Tine Sophie; Skedsmo, Guri (Peer reviewed; Journal article, 2020)In this article, we explore how values in education are negotiated and partly redefined by teachers, school leaders and local administrators with data use and accountability. Two dilemmas are prominent for the teachers: ... -
Relasjonen mellom lærer og elev og lærerens undervisningspraksis : en casestudie av læreres forståelser, klasseromsdiskurs og elevperspektivet i fire klasserom på 7. trinn
Mausethagen, Sølvi; Kostøl, Anne Kristoffersen (Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2009)Norsk: Gode relasjoner mellom lærer og elev har gjennom mange studier blitt påvist som en helt sentral faktor når det gjelder elevenes læring (Nordenbo et al. 2008, Hattie 2009, Cornelius-White 2007, Kjærnsli 2004, ... -
Representations of student performance data in local education policy
Prøitz, Tine Sophie; Novak, Judit; Mausethagen, Sølvi (Peer reviewed; Journal article, 2022)The use of data for governance purposes has been widely recognised as a way for national authorities to coordinate their activities across administrative levels and improve educational quality. This places the mid-central ... -
Shifts in curriculum control: contesting ideas of teacher autonomy
Mausethagen, Sølvi; Mølstad, Christina Elde (Journal article; Peer reviewed, 2015)This article addresses how the introduction of a more product-oriented curriculum in Norway has challenged and altered more traditional ideas of teacher autonomy. Based on interview data, the study investigates prominent ... -
Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer : En kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene
Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Mausethagen, Sølvi (Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2009, Research report, 2009)Norsk: Atferdsproblematikk har i mange sammenhenger framstått og framstår fortsatt som en av de største utfordringene lærere møter i både grunnskolen og videregående opplæring (Kunnskapsdepartementet, 2008). I denne ...