Browsing Brage INN by Author "Merkelbach, Friederike"
Now showing items 1-5 of 5
-
«Alle med» Et forbedringsarbeid i Kongsbergregionen. Resultater etter T1 og T2.
Løken, Gro Helstad; Nordahl, Sigrid Øyen; Holth, Anne Cathrine; Merkelbach, Friederike (Oppdragsrapport;8/2024, Research report, 2024)«Alle med» er et utviklingsprosjekt i Kongsbergregionen, som i denne sammenheng omfatter kommunene Flesberg, Hjartdal, Kongsberg, Nore- og Uvdal, Notodden, Rollag, Tinn og Øvre Eiker. Utgangspunktet var et forprosjekt som ... -
Cyborg Talentification: YouTube as a Hotspot for Child Pop Stars, their Fans, and Critics
Merkelbach, Friederike (Ph.d.-avhandling i profesjonsrettede lærerutdanningsfag;23, Doctoral thesis, 2022)Denne kvalitative, netnografiske kasus-studien undersøker om musikalsk talent kan være samskapt, et fenomen jeg har beskrevet som talentifisering. Hotspot i denne undersøkelsen er YouTube, hvor fans og kritikere deler sine ... -
Evaluering av "Kompetanseutvikling Sør-Troms": Et partnerskap i desntralisert ordning for kompetanseutvikling mellom regionen "Sør-Troms" og Senter for praksisrettet utdanningsforkning, 2019-2022
Gustavsen, Ann Margareth; Merkelbach, Friederike (Skriftserien;32, Research report, 2022-12)I 2019 inngikk regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund partnerskap med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, i forbindelse med desentralisert ... -
God opplæring for alle. Kvalitetsutvikling i Ytre Helgeland. Sluttrapport 2018-2023.
Håland, Kjersti Sørmoen; Løken, Gro Helstad; Holth, Anne Cathrine; Merkelbach, Friederike; Nordahl, Sigrid Øyen (Oppdragsrapport;6/2024, Research report, 2024)Høsten 2018 inngikk Senter for praksisrettet utdanningsforskning, SePU, et samarbeid med kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna om forsknings- og forbedringsprosjektet God opplæring for alle. Samarbeidet om dette ... -
Musikkopplevelse som fenomen
Merkelbach, Friederike (Master thesis, 2014)I denne oppgaven ønsker jeg å reflektere omkring musikkopplevelse som fenomen og dens estetiske og eksistensielle dimensjoner. Jeg belyser musikkopplevelsens rolle i våre liv og som del av skolehverdagen. Jeg tar ...