Browsing Brage INN by Author "Sand, Sigrun"
Now showing items 1-8 of 8
-
Elevvurdering og tilpasset opplæring: Hva betyr elevvurdering for tilpasset opplæring? Hva betyr skole–hjem-samarbeidet for tilpasset opplæring?
Eriksen, Stig; Dobson, Stephen; Nes, Kari; Sand, Sigrun (Rapport;07/2011, Research report, 2011)Norsk: Denne rapporten omhandler tilpasset opplæring med fokus på elevvurdering og samarbeid hjem–skole. Vi har stilt følgende 3 forskningsspørsmål: 1. Hvordan forstås og praktiseres elevvurdering sett i relasjon til ... -
Den flerkulturelle barnehagen i rurale områder: Nasjonal surveyundersøkelse om minoritetsspråklige barn i barnehager utenfor de store byene
Andersen, Camilla Eline; Engen, Thor Ola; Gitz-Johansen, Thomas; Kristoffersen, Chamilla Strædet; Obel, Lise Skoug; Sand, Sigrun; Zachrisen, Berit (Rapport;15/2011, Research report, 2011)Norsk: I denne rapporten presenteres resultater fra en surveyundersøkelse gjennomført i barnehager i rurale strøk i sju fylker høsten 2009. 525 pedagogiske ledere og 288 styrere svarte på undersøkelsen. Undersøkelsen har ... -
Integrering – sprik mellom intensjon og realitet?
Sand, Sigrun; Skoug, Tove (1;2002, Research report, 2002)Rapporten er den første av to rapporter fra evalueringen som Høgskolen i Hedmark har gjort av prøveprosjektet ”Tilbud om gratis korttidsplass i barnehage for alle 5- åringer i bydel Gamle Oslo”. Oppgaven vår har vært å ... -
Med Madhia og Akbar fra barnehage til skole. En oppfølging av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle femåringer i bydel Gamle Oslo. Rapport 2
Skoug, Tove; Sand, Sigrun (6;2003, Research report, 2003)Dette er rapport nr. 2 fra evaluering av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle femåringer i bydel Gamle Oslo. Vi har fulgt seks barn fra prosjektbarnehagene gjennom deres første og andre skoleår ved to ... -
«Om vi skulle starte et forsøks- og utviklings- arbeid på området barnehagevirksomhet og førskolelærerutdanning, hvilke tema ville det være viktig å arbeide med?» Om framveksten av fou ved førskolelærerutdanninga på Hamar 1971–2017.
Alstad, Gunhild Tomter; Sand, Sigrun (Chapter; Peer reviewed, 2017)Etter etableringa av førskolelærerutdanninga1 på Hamar i 1971 har utdanninga endret seg mye, både gjennom lokale forhold og ut fra nasjonale krav til endringer. Et kjennetegn ved profesjonsutdanninger er integrering av ... -
Prosjektbarnehagen og 4-åringene. Evaluering av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle 4- og 5-åringer i bydel Gamle Oslo.
Sand, Sigrun; Skoug, Tove (8;2003, Research report, 2003)Rapporten er den tredje og siste fra Høgskolen i Hedmark fra evalueringa av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle 4- og 5-åringer i bydel Gamle Oslo. Dette er en tilleggsrapport til Sand og Skoug (2002) ... -
The Multicultural Kindergarten in rural areas in Norway - a good place for learning and participation for all children?
Andersen, Camilla Eline; Sand, Sigrun (Journal article; Peer reviewed, 2011)In this article we present a selection of results from a survey conducted in kindergartens in Norway in 7 rural counties. Our main purpose is to discuss what conditions for learning and participation for children from ... -
To år i barnehagen og to år i skolen : en oppfølging av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle 4- og 5-åringer i bydel Gamle Oslo
Sand, Sigrun (Rapport, Research report, 2008)Norsk: Dette er rapport nummer fire fra evaluering av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle fire- og femåringer i bydel Gamle Oslo. Rapporten omhandler en undersøkelse av andrespråksutviklingen til åtte ...