• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Brage INN på forfatter "Westlie, Knut"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-7 av 7

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Caring teaching and the complexity of building good relationships as pedagogies for social justice in health and physical education 

      Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Gerdin, Gøran; Wayne, Smith; Linnér, Susanne; Philpot, Rod Allan; Schenker, Katarina; Larsson, Lena (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The Health and Physical Education (HPE) profession has increasingly advocated for caring teacher-student relationships. In this paper, we draw on data from an international research project called ‘EDUHEALTH’ [Education ...
    • Conceptualising social justice – what constitutes pedagogies for social justice in HPE across different contexts? 

      Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Smith, Wayne; Gerdin, Göran; Moen, Kjersti Mordal; Philpot, Rod Allan; Larsson, Lena; Legge, Maureen; Westlie, Knut (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The paper explores the concept of social justice in Health and Physical Education (HPE) as constituted and addressed across three different countries – Sweden, Norway and New Zealand – and how HPE teaching practices for ...
    • «Ei mil vid og ein tomme djup»? – ei undersøking av innhald og undervisning i kroppsøving på ungdomstrinnet i Noreg 

      Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Hensikta med denne artikkelen er å undersøke om og eventuelt på kva måtar kroppsøvingsfaget kan skildrast som «ei mil vid og ein tomme djup». Artikkelen går dermed inn i ein aktuell skulepolitisk kontekst som vektlegg ...
    • Kroppsøving i Elverumskolen. En kartleggingsstudie av elever, lærere og skolelederes opplevelse av kroppsøvingsfaget i grunnskolen 

      Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Brattli, Vidar Hammer; Bjørke, Lars; Vaktskjold, Arild (Oppdragsrapport;2/15, Research report, 2015-09-18)
      Studien er en surveyundersøkelse i Elverumskolen som omfatter elever (N=751), lærere (N=57) og skoleledere (N=14) og deres opplevelse av kroppsøvingsfaget. Studien viser at de fleste elevene liker seg godt på skolen og ...
    • Når ambisjon møter tradisjon: En nasjonal kartleggingsstudie av kroppsøvingsfaget i grunnskolen (5.–10. trinn) 

      Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Bjørke, Lars; Brattli, Vidar Hammer (Oppdragsrapport;1/2018, Research report, 2018)
      Studien er basert på en surveyundersøkelse i Norge som omfatter elever (N=3226), lærere (N=139) og skoleledere (N=46) og deres opplevelse av, og meninger om kroppsøvingsfaget. Studien viser at de fleste elevene liker seg ...
    • Researching social justice and health (in)equality across different school Health and Physical Education contexts in Sweden, Norway and New Zealand 

      Gerdin, Göran; Philpot, Rod Allan; Larsson, Lena; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Smith, Wayne; Legge, Maureen (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      The way school Health and Physical Education (HPE) is conceptualized and taught will impact on its ability to provide equitable outcomes across gender, sexuality, ethnicity, religion and social class. A focus on social ...
    • The Changing Room in Physical Education as Cross Roads Between Fields and Curricula: The Experiences of Norwegian Students 

      Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Skille, Eivind (Peer reviewed; Journal article, 2018)
      With a survey of physical education (PE) among a national representative sample of fifth to tenth grade students (N = 3,226) in Norway, we investigated how students experience the changing room situation in relation to PE ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit