Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAas, Heidi
dc.contributor.authorSlind, Anne Kristin
dc.date.accessioned2011-10-07T11:52:13Z
dc.date.available2011-10-07T11:52:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132094
dc.description.abstractOppgavens formål og tema er å belyse og undersøke hvordan man kan få til godt omdømmearbeid i kommunale organisasjoner. Vi har tatt utgangspunkt i egen kommune, Selbu kommune, og sett på hvilke utfordringer organisasjonen har når det gjelder å bygge og vedlikeholde et godt omdømme. På bakgrunn av dette ble vår problemstilling: ”Hvordan bygge godt omdømme i kommunale organisasjoner?” Vi har sett på problemstillingen i sammenheng med relevant teori om organisasjoner og omdømme. Vi har valgt å bruke en teoretisk tilnærming med hovedfokus på organisasjonsteori, identitet, image, kommunikasjon og ledelse. Underveis i oppgaven kommer annen relevant teori naturlig inn. I tillegg bruker vi mye av materialet fra Revisjon Midt-Norge IKS sin rapport om Omdømme og omdømmebygging i Selbu kommune (2011) og trekker inn anbefalinger og verktøy fra KS (Kommunesektorens interesse og arbeidsgiverorganisasjon) sin Arbeidsgiver- og omdømmestrategi mot 2020 – Stolt og unik. Gjennom å anvende de forskjellige teoriene i drøftinger vi har gjort underveis har vi fått forståelse for, og svar på problemstillingen vår. Vi konkluderer til slutt med at de viktigste stikkord for å bygge godt omdømme er mål, strategier og arbeidsgiverpolitikk, som forankres i administrativ og politisk ledelse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectledelseen_US
dc.subjectomdømmeen_US
dc.subjectkommuneen_US
dc.subjectSelbuen_US
dc.subjectmålen_US
dc.subjectstrategien_US
dc.subjectarbeidsgiveren_US
dc.subjectpolitikken_US
dc.titleHvordan bygge godt omdømme i kommunale organisasjoner?en_US
dc.typeStudent paper, othersen_US
dc.source.pagenumber44en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel