Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAntonsen, Tor-Erik
dc.date.accessioned2013-01-28T07:30:08Z
dc.date.available2013-01-28T07:30:08Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132129
dc.descriptionProsjektoppgave organisasjon og ledelse, 2013no_NO
dc.description.abstractDenne studien ser på pedagogisk utviklingsarbeid i barnehage (PUB), som er et videreutdanningstilbud for førskolelærere. Hvordan Klausjorda Barnehage i kjølvannet av PUB studiet har utført et kvalitetsarbeid i form av et prosjekt kalt ”hvordan skape et godt språkmiljø gjennom lek”. Målet med studien var å se om Klausjorda Barnehage er en lærende organisasjon, om det ble endret praksis etter avsluttet prosjekt. Studien bruker kvalitativ metode der tre informanter fra en avdeling ble intervjuet. Funnene i empirien drøftes mot Argyris teorier om enkel, og dobbelkretslæring, og Senges teorier om lærende organisasjoner. Studien setter problemstillingen ”endret personalet praksis etter avsluttet prosjekt” i et litt større perspektiv, som også inkluderer organisasjonskultur, taus kunnskap og personlig kompetanse.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectpedagogikkno_NO
dc.subjectutviklingsarbeidno_NO
dc.subjectbarnehagerno_NO
dc.subjectPUBno_NO
dc.subjectførskolelærereno_NO
dc.subjectkvalitativ metodeno_NO
dc.subjectintervjuerno_NO
dc.subjectArgyrino_NO
dc.subjectSengeno_NO
dc.titlePedagogisk utviklingsarbeid i barnehageno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO
dc.source.pagenumber36 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel