Browsing Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education by Title
Now showing items 171-175 of 175
-
«Vafler er så mye mer enn en oppskrift!» En studie av arbeidsrettet norskopplæring for voksne innvandrere med liten eller ingen skolebakgrunn
(Master thesis, 2016)Norsk: Denne studien har tittelen «Vafler er så mye mer enn en oppskrift!», og er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Hedmark. Det er en kvalitativ utført undersøkelse utfra problemstillingen: I hvilken ... -
«Vi klarer det ikke alene»: En kvalitativ undersøkelse om fire læreres samarbeid med foresatte i forbindelse med atferdsproblemer hos elever i barneskolen.
(Master thesis, 2017)Norsk: Problemstillingen for denne masteroppgaven er «Hvordan samarbeider lærere med foresatte for å forebygge og håndtere atferdsproblemer hos elever i barneskolen?». Besvarelsen redegjør for hvordan fire lærere samarbeider ... -
«Vi vurderer hele tiden hvor elevene vil ha best utbytte av å være, både faglig og sosialt». En casestudie av tre læreres samarbeid om inkluderingen av nyankomne elever i en mottaksklasse.
(Master thesis, 2017)Norsk: Opplæringslovens §2-8 åpner opp for organisering av særskilt språkopplæring i egne klasser, såkalte mottaksklasser, som et innføringstilbud til nyankomne elever. Tidligere forskning viser til positive sider ved en ... -
Vurdering for læring og undervisningsmetoder i kunst og håndverk. Min historie om en reise i et vurderingslandskap.
(Master thesis, 2015)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring. Fenomenet som studeres kvalitativt i denne oppgaven er forståelser om Vurdering for læring og undervisningsmetoder i kunst og håndverksfaget på ungdomsskolen. ... -
Vurderingskulturen i en ungdomsskole med fokus på tilbakemeldingspraksis i norskfaget . Hvordan kan skolen utvikle bedre vurderingskultur for å oppnå mer optimal læring?
(Master thesis, 2015)Norsk: Formålet med oppgaven er å beskrive lærernes tilbakemeldingspraksis i norskfaget i en ungdomsskole for å kunne finne mulig forbedringspotensial i tilbakemeldingspraksisen til lærerne, som kan styrke vurderingskulturen ...