• Dart i kroppsøving. Hvorfor ikke? 

      Lillestu, Mikal (Bachelor thesis, 2016)
      Tittel: Dart i kroppsøvingen. Hvorfor ikke? Forfatter: Mikal Lillestu. År: 2016. Formål: Formålet med studiet var å finne ut av hvordan en lærer som legger opp til et mer variert innhold på grunnlag av elevenes interesser ...
    • Elevens indre motivasjon: I lys av selvbestemmelsesteorien 

      Einstulen, Joakim (Bachelor thesis, 2017)
      Innledning: Inneholder valget av problemområde og problemstillingen som er: Hvilke faktorer påvirker elevens motivasjon i lys av selvbestemmelse teorien? Og underproblemstillingen som er Hvilket konsekvenser får dette for ...
    • Elevmedvirkningens betydning for mestringsforventning, og læreren som tilrettelegger 

      Karterud, Julie (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er en litteraturstudie som omhandler elevmedvirkning, mestringsforventning og lærerens rolle i forhold til elevmedvirkning og mestringsforventning. Problemstillingen som skal besvares er som ...
    • En evig kamp for å se bra ut - Om ungdom og kropp 

      Burud, Jonas (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvordan kan kroppssyn, identitet og dannelse i kroppsøving være et virkemiddel mot kroppspress? Teori: Gjøre rede for læreplanen i kroppsøving, kroppssyn, identitet og dannelse Metode: En litteraturstudie ...
    • Faktorer som påvirker trivsel i kroppsøving 

      Guidon, Karoline Moen (Bachelor thesis, 2014)
      Denne oppgaven vil belyse hvordan faktorer som inngår i selvbestemmelsesteorien og motivasjonsklima kan påvirke elever. Problemstillingen er: «Hvilke faktorer i et motivasjonsklima påvirker trivselen til elevene i ...
    • Formativ vurdering – en nødvendighet for læring? 

      Eng, Mathias (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Mathias Eng Problemstilling: I hvilken grad kan formativ vurdering brukes for å fremme elevenes læring, i samsvar med kroppsøvingsfagets formål? Teori: I teorikapitlet mitt tar jeg for meg uttrykk som formativ ...
    • Forskjeller mellom utdannet og ufaglært kroppsøvingslærer 

      Andersen, Marius (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Marius Andersen, student ved bachelor i faglærer i kroppsøving, ved Høyskolen i Hedmark, avdeling Elverum Oppgavetittel: «Forskjeller mellom utdannet og ufaglært kroppsøvingslærer». Problemstilling: Er ...
    • Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen 

      Neess, Lars Oppedal (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Lars Oppedal Neess Tittel: Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen Problemstilling: Hva kjennetegner et forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen? Metode: Jeg har valgt litteraturstudie ...
    • Fysisk aktivitet og kosthold i forhold til overvekt 

      Delet, Camilla; Ek, Åse Kari (Bachelor thesis, 2016)
      Forfattere Camilla Delet & Åse Kari Ek Oppgavens tittel Fysisk aktivitet og kosthold i forhold til overvekt Problemstilling I hvilken grad kan fysisk aktivitet og kosthold være med på å redusere overvekt hos barn ...
    • Fysisk aktivitetsnivå i ungdomsskolen sett i forhold til Helsedirektoratets anbefalinger 

      Løkken, Andreas (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: «Hvordan er det fysiske aktivitetsnivået hos elever ved en utvalgt ungdomsskole på Østlandet? Er nivået i tråd med Helsedirektoratets anbefalinger?». Metode: For å kunne få svar på min problemstilling ...
    • Growth mindset som metode for å fremme innsats i kroppsøvingsfaget 

      Nymark, Simen (Bachelor thesis, 2017)
      Formål: Formålet med oppgaven er å se virkningen av enkle tiltak for å inspirere til innsats i kroppsøvingsfaget. Problemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærer inspirere til innsats ved bruk av growth mindset i ...
    • Gutters kroppsbilde og trivsel og betydningen for deltagelse og aktivitetsnivå i kroppsøvning på videregående skole 

      Brankovic, Robert (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Robert Brankovic, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøvning og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Gutter kroppsbilde og trivsel og betydningen ...
    • Holdninger og atferd tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold. 

      Nordahl, Simen Øyen (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: 1. Hvilke holdninger og hvilken atferd har elever i 7 klasse i grunnskolen tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold? 2. Kan vi se noen forskjeller mellom elevenes fysiske aktivitet og kosthold i forhold ...
    • Holdninger til kroppsøvingsfaget på ungdomsskolen 

      Myhrer, Kristian (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Min hovedproblemstilling: «Hvilke holdninger har ungdomsskoleelever til kroppsøvingsfaget?». Teori: Jeg tar for meg teorien rundt holdninger i kroppsøving, og emnene faget inneholder i forhold til ...
    • Hvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget? 

      Solstad, Stian Karoliussen (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Betydningen av sosialisering og sosial ...
    • Hvis jeg ikke deltar, er det en grunn til det? 

      Aarstad, Maria Jektvik (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hva er skjuleteknikk, og hvilken betydning spiller læringsmiljøet? Teori: Gjøre rede for hva skjuleteknikk er, formålet med kroppsøvingsfaget, læringsmiljø, inkludering/integrering og frykt for å ...
    • Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet? 

      Ullersmo, Jeanette Nydahl (Bachelor thesis, 2012)
      Innledning: Forteller om min ferd gjennom 3 året på Høgskolen. Her tar jeg for meg hva jeg skal gjøre i oppgaven og hvilket emne jeg skal belyse. Forteller om hvor viktig tilpasset fysisk opplæring er og at hele elevenes ...
    • Hvordan fremme elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget 

      Halvorsen, Stian Ranheim (Bachelor thesis, 2017)
      Formål: Formålet med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan man kan fremme elvenes motivasjon i kroppsøvingsfaget, med utgangspunkt i to sentrale motivasjonsteorier. Problemstilling: «Hvordan fremme elevenes motivasjon ...
    • Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving? 

      Bertelsen, Richard (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Richard Bertelsen, Faglærer kroppsøving 2013, Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum Oppgavens tittel: Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving? Problemfelt: Målet med denne ...
    • Hvordan kan jeg motivere deg? 

      Steinbakken, Ola (Bachelor thesis, 2015)
      Ola Steinbakken, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2015, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne fordypningsoppgaven tar for seg begrepet om motivasjon, sett i sammenheng med kroppsøving og elever med ...