• Sammenheng mellom elevers opplevelser i kroppsøving og fysisk aktivitetsdeltakelse utenfor skolen 

      Haarstad, Karine Tynæs (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Har elevers opplevelser i kroppsøvingsfaget sammenheng med fysisk aktivitets deltakelse utenfor skolen?» Metode: Litteraturstudie Teori: Teorikapittelet vil gjøre rede for begreper som kan er relevant ...
    • Skolefruktordning og kostholdsvaner 

      Hvidsten, Benedicte (Bachelor thesis, 2014)
      Problemområde: Overvekt og fedme er stadig et økende problem blant den norske befolkningen. Skolefruktordningen er derfor et av mange forebyggende tiltak i den norske skolen. Jeg ønsker å finne ut om skolefruktordningen ...
    • Sosial læring og allmenndanning i kroppsøving: Kroppsøvingsfaget i et samfunnsperspektiv 

      Husum, Ellen Kristine Kordal (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvorfor er sosial læring i kroppsøving en viktig del av allmenndanningen i skolen? Metode: Kvalitativ studie med utgangspunkt i vitenskapelig litteratur og forskning. Resultat: I bevegelse, med kroppen ...
    • Sosioøkonomisk påvirkning på fysisk aktivitet og dens sammenheng med prestasjons og mestringsorientert motivasjon i kroppsøving 

      Larsen, Andreas (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: På hvilken måte påvirker sosioøkonomiske forhold elevenes deltakelse i kroppsøving og hvilken sammenheng har dette med elevenes prestasjons- og mestringsorientert motivasjon? Teori: Her blir det presentert ...
    • Spiseforstyrrelser blant ungdom i skole. 1: Hvordan kan vi som lærere forebygge spiseforstyrrelser i skolen? 2: Hvordan kan vi som lærere oppdage spiseforstyrrelser i skolen? 

      Bakken, Anita; Strandvik, Emma Pedersen (Bachelor thesis, 2015)
      Tittel: Spiseforstyrrelser i skolen (Eating disorders among young students) Problemstilling: 1. Hvordan kan vi som lærere forebygge spiseforstyrrelser i skolen? 2. Hvordan kan vi som lærere oppdage spiseforstyrrelser i ...
    • Spiseforstyrrelser i skolen 

      Aasum, Marthe (Bachelor thesis, 2013)
      Denne oppgaven tar for seg emnet spiseforstyrrelser i skolen. Problemstillingen lyder som følger: «Hvordan kan skolen oppdage og hjelpe elever med spiseforstyrrelser?» For å få svar på min problemstilling har jeg ...
    • Spiseforstyrrelser i videregående skole 

      Korbøl, Ola Erling (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter: Ola Erling Korbøl Tittel på oppgaven: Spiseforstyrrelser i videregående skole. Problemstilling: «Hvordan skal vi som kroppsøvingslærere i videregående skole oppdage og legge til rette vår undervisning for ...
    • Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever 

      Enkerud, Tonje (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving for barn og unge med funksjonsnedsettelser - Case studie av to gutter med Cerebral parese 

      Amundsen, Eirik (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter: Eirik Amundsen, Bachelor i faglærer kroppsøving og idrettsfag, Høgskolen i Hedmark Oppgavetittel: Tilpasset opplæring i kroppsøving for barn og unge med funksjonsnedsettelser – case studie av to gutter med ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen 

      Godheim, Ann Helen Rekdal (Bachelor thesis, 2014)
      Ann Helen Rekdal Godheim, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2014, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring i kroppsøving, på grunnskolenivå. Problemstilling ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving i videregående skole 

      Anstensen, Camilla (Bachelor thesis, 2012)
      Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring. Problemstilling lyder som følger: ”Hvordan ivaretas tilpasset opplæring i kroppsøving på en utvalgt videregående skole og hvordan tilrettlegger lærerne kroppsøving ...
    • Tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemming. Lett å snakke om, vanskelig å praktisere? 

      Lindberg, Aina (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstillingen for denne oppgaven er: «Hvordan erfarer lærere å tilpasse undervisningen og inkludere elever med funksjonshemming, og hvordan løser de dette i praksis?». Jeg har også valgt å ha med en underproblemstilling ...
    • Toppidrett og videregående skole 

      Antonsen, Espen (Bachelor thesis, 2013)
      Formålet med denne oppgaven er å belyse hva som motiverer idrettsungdom til å kombinere utdanning ved siden av satsingen på en idrett. Mitt ønske har vært å belyse dette opp mot selvbestemmelsesteorien. Forfatter: Espen ...
    • Trivsel blant gutter og jenter i kroppsøving 

      Jenssen, Øystein Timberlid (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter Øystein Timberlid Jenssen Innhold Dette litteraturstudiet tar for seg problemstillingen; hvordan trives gutter og jenter i kroppsøving? Oppgaven bygger på fire forskningsartikler som tar for seg forholdet til ...
    • Uteskole: et hjelpemiddel til økt fysisk aktivitet og læringsglede? 

      Østvang, Jostein (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilken effekt har uteskole på fysisk aktivitet og læringsglede i skolehverdagen? Metode: Generell litteraturstudie hvor jeg gikk kritisk gjennom relevant litteratur og forskning for å finne svar på ...
    • «Vi ser helt forferdelig ut» - Kropp i kroppsøving 

      Engerbakk, Mats Ola (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Mats Ola Engerbakk, faglærer utdanning i kroppsøving og idrett, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: «Vi ser helt forferdelig ut» - Kropp i kroppsøving Problemstilling/problemområde: ...
    • Vil mer lek i kroppsøvingsfaget øke elevenes motivasjon på videregående skole? 

      Birkelund, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Ingrid Birkelund Oppgavens tittel Vil mer lek i kroppsøvingsfaget øke elevenes motivasjon på videregående skole? Problemstilling Vil mer lek i kroppsøvingsfaget øke elevenes motivasjon på videregående ...
    • Vurdering av innsats i kroppsøving 

      Martinsen, Svend Jørgen (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter Svend Jørgen Martinsen Oppgavetittel Vurdering av innsats i kroppsøving Problemstilling Hvordan kan lærerens planlegging påvirke elevenes muligheter til å gi en god innsats og hvordan skal innsatsen vektlegges ...
    • Vurdering for læring blant kroppsøvingslærere 

      Hanssen, Karl Petter (Bachelor thesis, 2017)
      Teori: Her belyser jeg relevant teori for min oppgave som skal være med på å besvare min problemstilling. Metode: Litteraturstudie Resultater: Her legger jeg frem resultatene som kommer frem i de fire artiklene jeg ...
    • Vurdering for læring i kroppsøving 

      Rynning, Martin (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter Martin Rynning Oppgavetittel Vurdering for læring i kroppsøving Problemstilling Følger lærere de ulike prinsippene i vurdering for læring i kroppsøvingsfaget? Teori Relevant teori om vurdering blir trukket ...