• Hvordan fremme elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget 

      Halvorsen, Stian Ranheim (Bachelor thesis, 2017)
      Formål: Formålet med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan man kan fremme elvenes motivasjon i kroppsøvingsfaget, med utgangspunkt i to sentrale motivasjonsteorier. Problemstilling: «Hvordan fremme elevenes motivasjon ...
    • Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving? 

      Bertelsen, Richard (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Richard Bertelsen, Faglærer kroppsøving 2013, Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum Oppgavens tittel: Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving? Problemfelt: Målet med denne ...
    • Hvordan kan jeg motivere deg? 

      Steinbakken, Ola (Bachelor thesis, 2015)
      Ola Steinbakken, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2015, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne fordypningsoppgaven tar for seg begrepet om motivasjon, sett i sammenheng med kroppsøving og elever med ...
    • Hvordan kan kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede? 

      Kiplesund, Esther M. (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan faget kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede? Teori: Teorien omhandler hovedsakelig motivasjon for fysisk aktivitet blant ungdom, indre og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteori ...
    • Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? 

      Dahl, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ...
    • Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget? 

      Alnes, Victoria Fjelde; Andersen, Nina (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i ...
    • Hvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisning 

      Weng, Kristoffer (Bachelor thesis, 2016-06-17)
      Forfatter Kristoffer Weng Oppgavetittel Hvordan lære barn kartlesing? Problemstillinger Hvordan barn leser kart? Hvordan lære barn kartlesing? Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring? Teori Kort om ...
    • Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget? 

      Nysveen, Stig-André (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven tar for seg tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemninger, og hvordan disse elevene opplever dette. Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan opplever elever med funksjonshemminger ...
    • Hvordan tilpasse undervisningen i kroppsøving for å skape inkludering av elever med funksjonsnedsettelser 

      Skyer, Elise (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: «Hvordan kan tilpasset opplæring på kroppsøvingsarenaen skape et inkluderende miljø for elever med funksjonsnedsettelser?». Teori: Temaene tilpasset opplæring og ulike tilnærminger til dette samt ...
    • Inkluderende kroppsøving 

      Pettersen, Sverre Jonas Sand (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven tar jeg for meg begrepet inkludering og ser på relevant teori i forhold til dette. Jeg går nærmere inn på det psykologiske læringsklimaets rolle i klassen, samt subjektive teorier om ferdighet og elevenes ...
    • Inkludering av elever med funksjonsnedsettelse i kroppsøvingsfaget 

      Eikås, Rebekka (Bachelor thesis, 2017)
      Teori: I teorikapittelet tar jeg for meg temaene inkludering, tilpasset opplæring, funksjonsnedsettelse, samt formålet med kroppsøvingsfaget. Metode: Her har jeg benyttet meg av et kvalitativt litteraturstudie. Resultat: ...
    • Inkludering og ekskludering i kroppsøvingsfaget 

      Kalstad, Mari (Bachelor thesis, 2012)
      Hovedproblemstilling: Hvilke konsekvenser får inkludering og/eller ekskludering for elevene med tanke på kroppsøvingslærernes handlinger og metoder? I lys av dette kommer tiltak som kroppsøvingslærerne gjør for at elevene ...
    • Jenter i kroppsøving 

      Andersen, Birte Endal (Bachelor thesis, 2015)
      Denne oppgaven vil belyse hvorfor jenter generelt gjør det svakere karaktermessig i faget kroppsøving i forhold til gutter, og hvilke faktorer som er med på å påvirke hvorfor de gjør det svakere. Problemstillingen for denne ...
    • Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? 

      Øvstehage, Marianne (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? Metode Først litt generelt om metode og så om kvalitative og kvantitative metoder. Jeg har brukt begge metodene i min ...
    • Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen 

      Bjarnason, Jonas Thor (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ...
    • Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? 

      Fingarsen, Audun (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter Audun Fingarsen Tittel Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? Nøkkelord Kroppsøving, jenter, gutter, kjønnsblandet, kjønnsdelt, tilpasset opplæring, kjønn, selvoppfatning, aktivitetsnivå, kroppsøvings ...
    • Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? 

      Ødegård, Åsne Kristin Strand (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven vil jeg belyse temaet kjønnsdelt og kjønnsblandet kroppsøving. Det er på forhånd valgt at jeg skal bruke litteraturstudie som metode. Dette vil si at oppgaven baseres på tidligere forskning. Jeg vil se på ...
    • Kjønnsblandet kroppsøving – eller ikke? 

      Hønstvedt, Erik (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, ...
    • Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget 

      Kummeneje, Simen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ...
    • Kostholdsvaner i videregående skole 

      Claussen, Aksel (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstillinger: Hovedproblemstilling: Hvilke kostholdsvaner har elever i videregående skole på studiespesialiserende linje på 1. trinn? Metode: Oppgaven er utarbeidet gjennom kvantitativ spørreundersøkelse. Utvalget ...