Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet?
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/132792Utgivelsesdato
2012Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Innledning:
Forteller om min ferd gjennom 3 året på Høgskolen. Her tar jeg for meg hva jeg skal gjøre i oppgaven og hvilket emne jeg skal belyse. Forteller om hvor viktig tilpasset fysisk opplæring er og at hele elevenes læringsprosess avhenger av dette.
Problemstilling:
Min hovedproblemstilling: Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet?
Teori: Her tar jeg for meg all teori rundt emnet tilpasset fysisk opplæring. Jeg drar inn all vesentlig litteratur angående emnet og i tillegg viser jeg til en helt ny forskning fra 2012.
Metode:
Jeg har valgt å benytte meg at kvalitativ forskningsmetode, og innenfor her har jeg valgt kvalitativt dybdeintervju og observasjon. Begge er beskrevet i metodekapitlet.
Resultat / drøfting:
Her framstilles resultatet og drøfting i en tekst. Jeg presenterer mine funn og drøfter sterke og svake sider ved skolen, sterke og svake sider ved mine to informanter og jeg drar opp hva som kunne vært gjort bedre eller annerledes.
Konklusjon: Konklusjonen av min problemstilling er at skolen har meget gode læringsforhold og har gode rammefaktorer som i stor grad muliggjør tilpasset fysisk opplæring. Alle elever blir inkludert i alle mulige aktiviteter og får veldig bra oppfølging. Dette er en skole som tar tilpasset fysisk opplæring seriøst og jobber effektivt med dette.
Beskrivelse
Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2012